دبیرجشنواره سراسری تئاتر رضوی در خراسان شمالی:
دبیرجشنواره سراسری تئاتر رضوی در خراسان شمالی با بیان اینکه ٩٢ متن از ٢٤ استان کشور به دبیرخانه سیزدهمین جشنواره تئاتر رضوی ارسال شد، گفت: ٨ اثر منتخب جشنواره تئاتر رضوی از هفتم شهریورماه به روی صحنه می رود.
کد خبر: ۶۴۷۶۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۲ 26 August 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی، حسین فرخنده در نشست خبری سیزدهمین جشنواره تئاتر رضوی و هفته دولت، اظهار کرد: امسال هفت استان تهران، قم، فارس، خراسان شمالی، اردبیل، سیستان بلوچستان و خراسان رضوی در سیزدهمین جشنواره تئاتر رضوی به رقابت می پردازند.

وی با بیان اینکه خراسان شمالی و گیلان به تفکیک هر یک ١٢ اثر بیشترین متن نمایشی را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرده اند، ادامه داد: آثار در این بخش توسط علیرضا صمدی شادلو، نادر برهانی مرند و حسین فدایی حسین سه داور جشنواره بازبینی شد.

فرخنده، اضافه کرد: در بخش نمایش نامه نویسی ٢٨ اثر توسط داوران مهدی ایوب، ایوب آقاخانی و مهدی یاری داوری شد که از سه اثر برگزیده تجلیل می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، با اشاره به اینکه نمایش های منتخب از هفتم تا نهم شهریورماه، روزانه دو نوبت در پلاتوی شمس و تالار گلشن به روی صحنه می رود، اظهار کرد: علاقمندان با مراجعه به سایت گلشن آنلاین می توانند بلیط خود را تهیه نمایند.

وی ادامه داد: در راستای حمایت از هنرمندان در شهرستان ها و تماشای اجراهای تئاتر رضوی که خود یک کارگاه علم آموزی است، حضور علاقمندان از شهرستان ها در اولویت برنامه های کاری قرار گرفته است.

فرخنده، با بیان اینکه یکی از سرمایه های تئاتر، مخاطبان آن است، برگزاری جشنواره ها را زمینه مناسبی در راستای گسترش دایره مخاطبان تئاتر اعلام کرد و گفت: از طرفی حضور چهره های شاخص هنری در استان، کمک قابل توجهی به رونق و رشد تئاتر و هنرمندان این حوزه خواهد کرد.

افتتاح کتابخانه مرکزی بجنورد با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان شمالی از افتتاح کتابخانه مرکزی بجنورد با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت هفته دولت دهم شهریورماه خبرداد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛ حسین فرخنده در نشست خبری، با بیان اینکه ٦ کتابخانه روستایی چاربید، بیدک، قلعه جق، دشت، خرق و چناران تحویل و بهره برداری شد، ادامه داد: دو کتابخانه روستایی ارکان و گریوان تا دو ماه آینده تحویل داده می شود.

وی خاطرنشان کرد: مسئولیت اجرای سایر کتابخانه هایی که جزو مصوبات شورای اداری استان بوده است در موافقت نامه جدید به اداره کل کتابخانه های عمومی استان واگذار می شود.

فرخنده گفت: موارد مطرح شده در قالب تفاهم نامه ای میان استانداری خراسان شمالی و وزارت فرهنگ و ارشاد به امضای وزیر می رسد.

وی با اشاره به فرا رسیدن دهه امامت و ولایت نیز گفت: در ستاد استانی دهه امامت و ولایت کمیته های هشت گانه تشکیل شده که برنامه عید آسمانی، مراسم کاروان شادی، مراسم عقد اخوت، همایش بانوان ولایی و غیره از برنامه های پیش بینی شده همزمان با عید سعید غدیر، است.

گفتنی است؛ سیزدهمین جشنواره تئاتر رضوی، ٧، ٨ و ٩ شهریورماه امسال در مجموعه تئاتر شهر مرکز خراسان شمالی برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار