رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی از راه‌اندازی صندوق تخصصی زعفران در استان خبرداد.
کد خبر: ۶۴۸۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲ 27 August 2018

به گزارش تابناک : مجتبی مزروعی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت در سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، اظهار کرد: کلیت حرکت و برنامه سازمان ما در جهت بر بهره‌وری آب است.

وی ادامه داد: ما مجموعه‌ای از برنامه‌های مختلف حوزه‌های باغی و دامی را پیش گرفته‌ایم و برای بحث توسعه و طرح‌های آبی، کشت‌های گلخانه‌ای و وضعیت صنایع برنامه‌هایی را در نظر گرفته‌ایم و باید در این بخش به طور جد ورود پیدا کنیم.

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی افزود: در توسعه کشت‌های گلخانه ای بنا داریم تا پایان سال 180 هکتار دیگر به بخش خود اضافه کنیم.

مزروعی بیان کرد: امید داریم با مسیری که در پیش گرفته‌ایم تحریم‌ها را دور بزنیم و بتوانیم با مدیریت صحیح این دوران را سپری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما صندوق حمایت از بخش کشاورزی را در استان فعال کرده‌ایم، در سال‌های اخیر از منابع صندوق در جهت تامین نهاده‌ها و صادرات استفاده کرده‌ایم. در بخش صندوق‌های تخصصی به صورت ویژه از این اعتباری که دولت 49 درصد و بخش خصوصی 51 درصد سرمایه‌ می‌گذارد که به صورت سهام‌دار باشند و به هر میزانی که ما اعتبارات دولتی را تامین کنیم به همین میزان هم بخش خصوصی اعتبار می‌گذارد.

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: به طور مثال اگر پیشنهاد ما برای صندوق ملی زعفران 40 میلیارد تومان است و اگر این مقدار را از منبع ملی و استانی بگذاریم و بخش خصوصی نیز 40 میلیارد بگذارد مجموع آن 80 میلیارد تومان می‌شود که آن را در جهت توسعه صادرات محصول، خرید از کشاورزان و صادرات به کار می‌گیریم.

مزروعی تصریح کرد: ما در منطقه کلات و درگز برنج می‌کاریم زیرا اراضی رودخانه‌ای ما در این بخش زیاد بوده و شاهد خروج بی‌رویه آب‌ها هستیم. در حال حاضر برنامه‌ای در خصوص تغییر الگوی کشت لحاظ کرده‌ایم و این امر مستلزم تامین اعتبار است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار