چلچراغ شیراز این روز‌ها میزبان خیل عظیم عاشقان خاندان عصمت و طهارت است و بدین منظور جشن‌های متعددی در این حرم مطهر برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۴۸۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۳ 28 August 2018

تابناک فارس به نقل از ایکنا: در ایام دهه ولایت و امامت تمام ۱۴۰۰ بقعه متبركه استان فارس نورباران جشن‌های متعدد با حضور عاشقان خاندان عصمت و طهارت هستند.
این جشن‌ها در شیراز با محوریت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی برگزار می‌شوند.
برگزاری مراسم‌های سخنرانی و مولودی‌خوانی و همچنین مسابقات مختلف فرهنگی ـ مذهبی ویژه كودكان و نوجوانان، برپایی محافل انس با قرآن و غیره از جمله برنامه‌هایی است كه در حرم‌های مطهر امامزادگان از جمله حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار می‌شوند.
جشن ویژه عید سعید غدیر از شامگاه چهارشنبه در چلچراغ شیراز و سایر بقاع متبركه آغاز می‌شود و تا شامگاه پنجشنبه این جشن‌ها و برنامه‌ها ادامه خواهند داشت.
در شامگاه روز چهارشنبه، ۷ شهریورماه حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدی جاوید، مدیر حوزه علمیه رضویه شیراز بعد از نماز مغرب و عشاء به سخنرانی درباره غدیر خواهد پرداخت و در ادامه مولودی‌خوانی با نوای كاظم محمدی برگزار می‌شود.
قرائت خطبه غدیر در صبح روز عید سعید غدیربا نوای مهدی سروری در ساعت ۸ صبح پنج‌شنبه، ۸ شهریورماه جاری در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار خواهد شد.
بعد از آن جشن عید سعید غدیر بعد از نماز مغرب و عشاء روز عید سعید غدیر با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی اراكی، مدرس حوزه علمیه قم به همراه مولودی‌خوانی حسن شالبافان در صحن و سرای حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود.
اقشار مختلف مردم متدین و ولایتمدار شهر مقدس شیراز و استان فارس به این مراسم‌های معنوی و سراسر شور و شعور دعوت هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار