کد خبر: ۶۴۸۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶ 28 August 2018

 نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای ارتباط بی واسطه و مستمر با مردم، به انعکاس اقدامات، فعالیت ها، مواضع و دیدگاه های خود در شبکه های اجتماعی می پردازند.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی، در تازه ترین پست اینستاگرامی خود با اشاره به برگزاری دادگاه مفاسد اقتصادی به صورت غیرعلنی گفت: با توجه به اینکه شبهه قوی در اذهان مردم وجود دارد که بخشی از دولتی ها و حاکمیت در این فسادهای اقتصادی بوده اند لذا غیرعلنی برگزار شدن دادگاه بر ابهامات اضافه می کند. 

وی با اشاره به تاکیدات رهبری مبنی بر برخورد قاطع با مفاسد اقتصادی اظهار داشت: از قوه قضاییه انتظار می رود قاطع و شفاف در این زمینه عمل کند ولی قاطع برخورد کردن به معنای این نیست که سریع دادگاه ها را برگزار کنند و آن هم به صورت غیرعلنی باشد بلکه منظور این بود که با شفافیت و قاطعیت برخورد کنند و مردم را نیز در جریان امور قرار دهند. 
جعفرزاده بیان کرد: فرض کنیم در این دادگاه ها اسم دو مدیر دولتی هم گفته شود ایرادی ندارد اما غیرعلنی برگزار شدن دادگاه ها بر شبهات و ابهامات اضافه می کند و دارای اشکالات و ایرادات فراوانی است و این خوب نیست و نتیجه خوبی نیز نخواهد داشت. 
وی با بیان اینکه انتظار مجلس از قوه قضاییه این است که دادگاه ها را به صورت علنی و شفاف و با اعلام قبلی برگزار کند، گفت: حتی ما معتقدیم دادگاه ها باید از صدا و سیما پخش شود چرا که اینگونه برخورد کردن با مفاسد اقتصادی مردم را آرام می کند البته باید قانون در این زمینه رعایت شود که خدایی ناکرده حقی از کسی ضایع نشود. 

 

 

 

جعفرزاده در خصوص اتفاقی که برای قاسم رضایی یکی از جانبازان جنگ تحمیلی رخ داده بود، گفت: متاسفانه مطلع شدیم سال گذشته بر اثر سهل انگاری نیروی انتظامی و وزارت کشور یکی از جانبازان عزیز ما که از مشهد به تهران آمده بوده، به عنوان این که تبعه افغانستان است، دستگیر می شود و این فرد به این دلیل که جراحات ناشی از جنگ بر اعصاب و روان داشته نمی تواند به بازداشت کنندگان بفهماند که جانباز جنگ و ایرانی است. 
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه همان گونه که در خبرها آمد این جانباز عزیز در حالت بسیار نابسامانی در یکی از روستاهای افغانستان بر اثر سرما و گرسنگی شهید می شود. این حادثه خسارت بسیار عمیقی بر قلب ایثارگران وارد کرده و جانبازان و ایثارگران ما از این موضوع بسیار ناراحت هستند. همچنین در همین رابطه شکایات متعددی به فراکسیون ایثارگران رسیده است. 
این نماینده مجلس دهم گفت: ما از دستگاه های رسیدگی کننده تقاضا داریم کسانی که این قصور را انجام داده اند، طبق قانون با اشد مجازات روبرو شوند و بنیاد شهید و امور ایثارگران جهت دلجویی از خانواده این عزیز اقدام کند. همچنین تمهیداتی نیز اتخاذ شود که این نوع از ایثارگران مدارک یا نشانه هایی داشته باشند که بتوانند با آن هویت خودشان را به اثبات برسانند. 
جعفرزاده بیان داشت: که همه ما می دانیم که این ها روح و روانشان را برای آسایش امروز ما از دست داده اند و انتظار می رود خساراتی مادی و معنوی که به خانواده شهید قاسم رضایی و به جامعه ایثارگری وارد شده، به زودی جبران شود. بنده متاسفم که در این چند روز هم متولیان امر مخصوصاً وزیر کشور و رئیس بنیاد شهید اقدامی در جهت دلجویی و پاسخ گویی انجام نداده اند که اگر این سکوت ادامه پیدا کند مجلس و فراکسیون ایثارگران در حق خواهی خانواده این بزرگوار ساکت نخواهد نشست. 

 

 

 

على مطهرى ‎‎نایب رئیس مجلس شوراى اسلامى، با انتشار پستی مطرح کرد: 

«صحبت آقای منصور ارضی در مراسم قرائت دعای عرفه گرچه حاکی از کینه عمیق ایشان نسبت به مرحوم آیت‌الله هاشمی و آقای رئیس‌جمهور و شامل توهین به این دو بزرگوار بود ولی انصاف این است که سخن وی دلالت بر قتل آقای هاشمی در استخر و نیز شامل تهدید رئیس جمهور به مرگ نبود، زیرا ایشان گفته است اینگونه افرادِ به زعم ایشان خیانتکار به شکل خاصی از دنیا می‌روند که موجب تعجب مردم می‌شود که چگونه چنین شخصی در چنین مکانی از دنیا رفت.

البته بیان این مطلب بعد از شعار عجیب تجمع مدرسه فیضیه تداعی و تقویت کننده همان شعار است و گویی افرادی دچار عذاب وجدان شده‌اند و می‌خواهند ماجرای رحلت رییس فقید مجمع تشخیص را بازگو کنند.

گذشته از بی‌مبنا بودن این سخن، متهم کردن رییس‌جمهور به خیانت به خاطر توافق برجام‌ و انجام مذاکره خود می‌تواند مصداق خیانت باشد، چرا که نوعی فریب دادن مردم خصوصا جوانان پاکدل و مومن است. چگونه ممکن است مذاکرات منتهی به برجام‌ را که با ابتکار و نظارت رهبر انقلاب آغاز و انجام شد و دستاوردهای قابل توجهی برای کشور داشت و البته به خاطر جنگ قدرتی که وجود داشت از مواهب آن به درستی استفاده نشد، این مذاکرات را خیانت و منتخب ملت را خائن بنامیم؟! کوتاهی، قصور و کم کاری روحانیت بوده است که کرسی تعلیم و تربیت جامعه را به دست این گونه مداحان که معمولا از تهذیب نفس کافی برخوردار نیستند، سپرده است که خواسته یا ناخواسته به فضای سیاسی و معنوی جامعه آسیب می‌رسانند.

در گذشته، دعای عرفه یا دعای کمیل را علمای بزرگ مانند مرحوم لاله‌زاری در تهران قرائت می‌کردند که نفس پاک و نافذ آنها دل‌ها و قلب‌ها را متحول می‌کرد و از اینگونه آلودگی‌ها به دور بود. مداحان نباید جای روحانیون را در خطابه و منبر و مجالس وعظ و تذکر بگیرند.»
 

 

 

غلامرضا تاجگردون نماینده مردم گچساران و باشت و رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس نیز پست زیر را در همین رابطه به اشتراک گذاشت.

 

 

 

امیر خجسته رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی در اینستاگرامش نوشت:

 

 

علاءالدین بروجردی نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی، از دیدارش با سفیر چین در تهران خبر داد.

 

 

 

بروجردی همچنین به انعکاس سخنان اخیر رهبری پرداخت.

 

 

 

این نماینده در پست هایی دیگر تصاویری از بازدیدش از پروژهای حوزه انتخابیه اش به همراه مدیرکل جهادکشاورزی استان، به اشتراک گذاشت.

 

 

 

عباسعلی پوربافرانی نماینده مردم شهرستان های نایین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی، در مورد تأمین داروهای بیماران سرطانی،‌ خاص و صعب‌العلاج با ارز دولتی اظهار کرد: براساس تاکید کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به دولت، باید ارز دولتی برای داروهای اولویت‌دار بیماران خاص، صعب‌العلاج و سرطانی اختصاص یابد.

نماینده مردم نایین در مجلس شورای اسلامی، افزود: به طور معمول هزینه‌های دارویی بیماران خاص و صعب‌العلاج و سرطانی بیش از حد معمول است و باید تخصیص ارز دولتی و تأمین داروی این بیماران به درستی صورت گیرد، نه اینکه به بهانه کمبود ارز و ناملایمات ارزی متحمل زحمت شوند؛ زیرا به‌طور معمول دچار هزینه‌های سرسام آور هستند و اگر بی‌تدبیری شود، قطعاً هزینه‌های آنها بیشتر خواهد شد.

وی با تأکید براینکه باید مدیریت هزینه برای تأمین داروی بیماران خاص صورت گیرد،‌ افزود: تحمل هزینه‌های سنگین داروهای بیماران خاص و صعب‌العلاج و سرطانی به بیمار و خانواده‌های آنها خسارت‌ها و آسیب‌های بسیاری به همراه دارد.

پوربافرانی در مورد واردات تجهیزات رادیوتراپی با ارز دولتی اظهار کرد: کمیته مربوطه در اداره‌کل تجهیزات وزارت بهداشت و درمان باید در این زمینه تصمیم‌گیری کند. براین اساس، اصرار عده‌ای به واردات نوع خاصی از تجهیزات پزشکی با ارز دولتی درست نیست.

وی ادامه داد: اگر واردات تجهیزات پزشکی با تعرفه بخش خصوصی انجام شود و منبع مالی آن مشخص باشد مشکلی ندارد؛ اما اگر بخش دولتی می‌خواهد در این زمینه ورود کند مشخصاً هیأت امنای ارزی می‌تواند در این راستا کمک‌کننده باشد و در راستای تأمین ارز و معافیت‌های کمرگی مؤثر عمل کند.

 

 

 

وی همچنین در مورد ایجاد منابع پایدار برای حوزه سلامت در قانون که در نشست اعضای کمیسیون بهداشت و رئیس مجلس شورای اسلامی مورد تاکید قرار گرفت، گفت: منابع پایدار برای حوزه سلامت در طرح تحول سلامتایجاد شد و هم برای وضعیت داروی کشور وجود دارد، اما دلیل اصلی بروز مشکلات کنونی این است که برخی منابعی که تعیین شده محقق نشده است.
نماینده مردم نایین خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به منابع تعیین‌شده برای حوزه سلامت که محقق نشده است، ادامه داد: سهم حوزه بهداشت و درمان از جرایم رانندگی و مالیات فروش دخانیات باید بر اساس قانون پرداخت می‌شد که یا تخصیص پیدا نکرده یانقدینگی لازم ازسوی بانک مرکزی تامین نشده که مشکلات کنونی را رقم زده است.
وی خاطرنشان کرد: البته منابعی هم که محقق شده به درستی مدیریت نشده است، کما اینکه بخشی از آنها بابت مکمل‌های غیرضروری هزینه شده است، و این در حالی است که تنها باید مکمل‌های درمانی تحت پوشش قرار بگیرد، در غیر این صورت نباید زمینه بهره‌مندی از منابع نظام سلامت که باید برای بیماران خاص هزینه شود برای این بخش فراهم شود.
پوربافرانی یادآورشد: عدم مدیریت صحیح منابع هم در حوزه دارو و هم تجهیزات پزشکی موضوعی بوده که هم در نشست های کمیسیون بهداشت و هم توسط مسئولان حوزه سلامت بدان اشاره شده است. 

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: افرادی که برای انجام عمل های جراحی مختلف مراجعه می‌کنند، گاه پروتزهایی هم برای آنها کاشته می‌شود که ضروری نیست، کما اینکه برای یک پِیس که برایبیماران قلبی کاشته می‌شود باید حدود 50 میلیون تومان از منابع ارزی کشور بدان اختصاص پیدا کند، بنابراین مدیریت منابع موجود و نظارت بر روند تخصیص آنها می‌توان کمک‌کننده باشد.

عضوکمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی،تاکید کرد: هم‌اکنون باید بررسی شود اگر در مورد نیاز داروی بیماران خاص کمبود منابع وجود دارد از طریق ارائه طرح یا لایحه دولت تامین شود، ضمن اینکه منابع موجود می‌تواند به صورت تحقق و مدیریت بهینه معضلات بخش‌های مختلف نظام سلامت را رفع کند.

 

 

 

على اصغر یوسف نژاد نماینده مردم سارى و میاندورود در مجلس، در صفحه خود در اینستاگرام تصویری از جلسه اش با کارکنان شرکت مخابرات منتشر کرد.

 

 

 

وی همچنین با انتشار تصویر زیر نوشت: 

درگذشت پیرغلام و ذاکر اهل بیت(ع)، حاج سید هاشم صدر، موجب تأسف و تأثر گردید.

اینجانب فقدان این چهره برجسته را به خانواده محترم ، جامعه مداحان و عموم دوستداران ایشان تسلیت عرض نموده، از درگاه ایزد منان علو درجات و غفران واسعه برای آن مرحوم و صبر جمیل و اجر جزیل برای بازماندگان معزز مسألت دارم.

 

 

 

پروانه مافی عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه روحانی نباید در روز سوال بسته عمل کند و باید ناگفته‌هارا بگوید، گفت: رییس‌جمهوری باید از محدودیت‌ها، مشکلات و نهادهای مداخله‌جو سخن بگوید.

پروانه مافی با اشاره به جلسه سوال از رییس‌جمهوری گفت: آقای روحانی در مجلس باید مشکلات و گرفتاری‌های عدیده‌ای را که به آنها دچار هستند برای نمایندگان مردم شرح دهند، نمایندگان نسبت به آنچه که در دولتمی‌گذرد اطلاعی ندارند و چون اطلاعی از این مسائل ندارند پس نمی‌توانند همدردی لازم را با مجموعه دولت داشته باشند.

وی با بیان اینکه مجلس هنوز شناختکافی از مسائل و مشکلاتی که دولت باآنها درگیر است ندارد، اظهار داشت: رییس‌جمهوری باید محدودیت‌ها، مشکلات، گرفتاری‌ها، نهادهای مداخله‌جو و اتفاقاتی که پشت پرده است را تا آنجایی که می‌تواند مطرح کند تا نمایندگان با حقایق آشنا شوند و قطعا اگر با این موانع و مشکلات آشنا شوند نظرشان تغییر می‌کند . مافی بیان کرد: هرچه رییس‌جمهوری کمتر صحبت کند و بسته عمل کند به ضرر خودش، دولت و مجموعه کشور عمل می‌کند و به همین دلیل لازم است که وی در مورد همه مسائل حرف بزند و عاقلانه این است که اینگونه عمل کند.

وی خاطرنشان کرد: آقای روحانی فرد عاقلی است و قطعا از فرصت پاسخگویی به سوال برای خودش و کشور استفاده می‌کند، اگر از این موقعیت به خوبی استفاده کند وناگفته‌ها را بازگو کند قطعا تبدیل به فرصت می‌شود.

 

 

 

مافی در پستی دیگر از افتتاح  خانه موزه آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی(ره) در سالروز تولد ایشان خبر داد.

 

 

 

رئیس فراکسیون خانواده مجلس یادداشت کرد: تیم ملی زنان و مردان کبدی ایران برای اولین بار قهرمان آسیا شد و این خبری است که ملت ایران را خوشحال و مغرور ساخت ، که من نیز این پیروزی غرور آفرین را به اعضای تیم ملی کبدی تبریک می گویم . با این پیروزی زنان ایرانی بار دیگر نشان دادند که در کنار مردان در قله های موفقیت بین المللی می درخشند و این اقتدار ایران است که در پرچم سه رنگ کشورمان به اهتزاز در می آورند .

قهرمانی تیم زنان کبدی ایران حکایتگر آن است که زنان و مردان در فرصتی عادلانه ، می توانند در کنار هم و درمیدان رقابت حضور یابند و برای به اهتزاز درآمدن پرچم کشورشان با غرور مبارزه کنند ، و دیگر میدان قهرمانی تبعیض و جنسیت را بر نمی تابد بلکه فقط نام " ایران " است که معنا می یابد.
این موفقیت بزرگ آغازی برای حضور پیروزمندانه زنان و مردان در میدان ورزش است ، که استمرار آن را برای تمامی ورزشکاران ایران از جمله تیم کبدی کشورمان آرزومندم و امیدواریم روند پر افتخار کاروان ورزشی ایران در بازی‌های آسیایی توسط دیگر تیم‌ها و قهرمانان ادامه داشته باشد. این موفقیت بزرگ را به مردم ورزش دوست ایران، جامعه کبدی، مسولان فدراسیون و تک تک قهرمانان و مربیان همچنین خانواده‌های این پسران و دختران سرافراز این رشته تبریک می‌گویم. 

 

 

 

فریده اولادقباد رییس فراکسیون زنان مجلس ضمن تبریک قهرمانی تیم کبدی بانوان در مسابقات آسیایی جاکارتا، گفت: ورزش بانوان به توجه ویژه نیاز دارد، درخشش و کسب مدال‌های رنگین در مسابقات آسیایی نیز شاهدی بر این ادعا است.

فریده اولادقباد ضمن تبریک قهرمانی تیم کبدی بانوان در مسابقات آسیایی جاکارتا، گفت: درخشش بانوان ایرانی در بازی‌های آسیایی 2018 نشانه توانمندی و پتانسیل بالای این قشر در ورزش است بنابراین بایستی زمینه حضور و فعالیت زنان در همه حوزه‌ها به ویژه ورزش فراهم شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: امیدوارم با نگاه ویژه به جوانان به عنوان سرمایه‌های اصلی انقلاب اسلامی بتوان زیرساخت‌های لازم برای انجام فعالیت‌های ورزشی را برای آنان فراهم کرد؛ در همین راستا توجه به حوزه ورزش بانوان می‌تواند باعث بالا بردن سطح سلامت، نشاط اجتماعی و کیفیت سلامت شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات با بیان اینکه وزارت ورزش باید با توجه به توانایی و پتانسیل زنان در ورزش اعتبارت ورزش بانوان را افزایش دهد، خاطرنشان کرد: ورزش بانوان به توجه ویژه نیاز دارد، درخشش و کسب مدال‌های رنگین در مسابقات آسیایی نیز دلیلی بر این ادعا است برهمین اساس باید با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات مناسب، راه را برای ادامه موفقیت‌ها در آینده برای زنان هموار کرد.
قهرمانی و کسب مدال‌های متعدد توسط زنان در بازی‌های جاکارتا تلنگری است که به ایجاد تعادل و توازن در توزیع زیرساخت‌های ورزشی در حوزه زنان توجه ویژه شودرییس فراکسیون زنان مجلس با بیان اینکه قهرمانی و کسب مدال‌های متعدد توسط زنان در بازی‌های جاکارتا تلنگری است که به ایجاد تعادل و توازن در توزیع زیرساخت‌های ورزشی در حوزه زنان توجه ویژه شود، اظهار کرد: وزارت ورزش باید برای تامین تجهیزات استاندارد در حوزه ورزش بانوان، دانش‌آموزی و دانشجویی تمام تلاش خود را به کار برد.

وی بیان کرد: ضعف نظام باشگاه‌داری و نبود نظام ورزشی حرفه‌ای مانع استفاده از ظرفیت زنان در مسابقات فراملی شده است، فقدان فرصت‌های بهینه و برابر اجتماعی برای رشد و بالندگی نشان از ضرورت توجه مسئولان به ایجاد زیرساخت‌های ورزش در کشور دارد.

 

 

 

عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به اینکه مدارس با کمبود نیرو و تجیهزات رو به رو هستند، خواستار آن شد که آموزش و پرورش گزارشی از وضعیت نیروی انسانی و تجهیزات آموزشی به صورت استان به استان ارائه دهد.

فریده اولادقباد  با اشاره به وضعیت نیروی انسانی، تجهیزات و فضای آموزشی مدارس برای سال تحصیلی پیش‌رو، گفت: مسئولان باید گزارشی از وضعیت آموزش و پرورش در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم ارائه دهند تا مشخص شود برای مهرماه سال جدید کمبود معلم و مربی وجود دارد یا خیر؛ البته طبق اطلاعات واصله از مدیران مدارس و مدیران آموزش و پرورش مناطق این کمبود و مشکل وجود دارد.

نماینده مردم تهران، ری، شمرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق مشاهدات عینی نمایندگان کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پی سفرهای استانی، کمبود نیروی انسانی و تجهیزات به‌ویژه در هنرستان‌ها و مدارس فنی و حرفه‌ای مشهود است.

گزارشی از وضعیت نیروی انسانی و تجهیزات آموزشی به صورت استان به استان ارائه شود

وی با بیان اینکه مدارس فنی و حرفه‌ای با کمبود استادکار و مربی فنی رو به رو هستند، افزود: گزارش شخص آقای بطحایی دراین خصوص باید دقیق و به صورت استان به استان مجزا باشد لذا اظهارنظر کلی مبنی بر اینکه آموزش و پرورش برای مهر امسال با کمبود نیروی انسانی رو به رو نیست نمی‌تواند قابل استناد باشد.

ضرورت تسهیل مسیر جذب دانشجو از طریق دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آموزش و پرورش در تلاش است با کمک نیروهای حق‌التدریس و به کارگیری بازنشستگان معضل بزرگ خود را که همان کمبود نیروی انسانی است حل کند، اضافه کرد: اگرچه این راهکار موقتی و منطقی به نظر می‌رسد اما نمی‌تواند برای همیشه به آن اکتفا کرد به همین دلیل باید مسیر جذب دانشجو از طریق دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی را تسهیل کرده و فارغ التحصیلان ان را جذب کند.

 

 

 

محمد دامادی نماینده ساری و میاندرود در مجلس، از نشست اش با معاون اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص مشکلات اشتغال در حوزه انتخابیه خود خبر داد.

 

 

 

داود محمدی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس، ویدیویی در خصوص هفته فرهنگی قزوین منتشر کرد.

 

 

 

مهرداد لاهوتی نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس، در آخرین پست اینستاگرامی خود ویدیویی از نطق اخیرش در مجلس منتشر کرد.

 

 

 

وی در ادامه روز کارمند را گرامی داشت.

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار