معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: جشن های ویژه شب و روز عید سعید غدیر خم در حرم مطهر رضوی برگزار می شود.
کد خبر: ۶۴۸۹۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸ 29 August 2018

به گزارش تابناک : حجت الاسلام  سید جلال حسینی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده در ویژه برنامه شب عید غدیر حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی سخنرانی خواهد کرد و در ادامه مداحان و ذاکران خاندان عصمت و طهارت(ع) به مدیحه‎سرایی می‎پردازند.

وی افزود: در شب عید غدیر ساعت ۲۳:۳۰ در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد ویژه برنامه رسم دعبل با حضور شاعران کشوری و عموم زائران و مجاوران برگزار می‎شود.

معاون تبلیغات استان قدس رضوی ادامه داد:در ویژه برنامه جشن روز عید غدیر حجت الاسلام  شهاب مرادی به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.

وی تصریح کرد:ویژه برنامه جشنی در روز عید غدیر، پنج‌شنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ با حضور مسئولان کشوری و لشکری، خادمان امام هشتم(ع) و همچنین زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در رواق امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

حسینی گفت:در برنامه‌‏های این عید فرخنده مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از جمله عباس حیدرزاده، محمد امین اطاعتی، سیدحمیدرضا برقعی، سیدحجت بحرالعلوم و سعید قانع به مدیحه‌سرایی و مولودی‌خوانی می‎پردازند.

وی بیان کرد: اجرای تواشیح از دیگر برنامه‌های مراسم جشن عید است و در شب و روز عید غدیر ویژه برنامه‎های متعددی چون حلقه معرفت، تبلیغ چهره به چهره، نمایش آیینی، پرسمان دینی، مسابقه، جشن ویژه کودکان نیز تدارک دیده شده که در صحن‌ها و رواق‎های حرم مطهر برگزار می‎شود.

معاون تبلیغات آستان قدس ادامه داد: برنامه‌های شام عید غدیر نیز از قبل نماز مغرب و عشاء آغاز خواهد شد و تا ساعت ۲۴ ادامه خواهد داشت در این برنامه حجج اسلام والمسلمین شهادب مرادی و واعظ موسوی به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت و حاج سعید حدادیان دعای کمیل را قرائت می‌کند.

وی تاکید کرد:مدیحه‌سرایی و مولودی‌خوانی در رواق‌های دارالمرحمه، کوثر و غدیر نیز بخشی دیگر از ویژه برنامه‎های عید غدیر برای زائران غیر ایرانی است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار