کلیات لایحه منطقه ویژه اقتصادی لارستان در مجلس شورای اسلامی تصویب شد.
کد خبر: ۶۴۹۱۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷ 29 August 2018

تابناک فارس به نقل از میلاد لارستان: سرانجام تلاش‌های بی‌وقفه نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی به ثمر نشست و تصویب این لایحه در مجلس گامی بزرگ و افقی روشن در رونق اقتصادی و آبادانی منطقه لارستان خواهد بود.

پس از طری مراحل قانونی و نهایی شدن موضوع و با اعلام دستورالعمل‌ها، مراحل ایجاد منطقه ویژه اقتصادی لارستان بلافاصله وارد فاز اجرا می شود البته در این راه به مشارکت و همفکری مردم و سرمایه گذاران منطقه نیاز است.

امید می رود منطقه ویژه اقتصادی لارستان سیمای اقتصادی و سرمایه گذاری در این شهرستان را دگرگون کرده و برکت و رونق اقتصادی مورد نظر برای تمام مردم به ارمغان آورد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس با ۱۲۷ رای موافق، ۵۱ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع از مجموع ۱۹۶ نماینده حاضربا کلیات لایجه ایجاد هشت منطقه آزاد تجاری – صنعتی و ۱۲ منطقه ویژه اقتصادی موافقت کردند.

براساس این لایحه و در صورت تصویب نهایی در استان های گلستان (اینچه برون)، ایلام (مهران)، اردبیل(اردبیل)، سیستان و بلوچستان(سیستان)، کردستان (بانه-مریوان)، هرمزگان (جاسک)، بوشهر (بوشهر)، کرمانشاه (قصرشیرین) منطقه آزاد تجاری – صنعتی ایجاد می شود.

در صورت تصویب نهایی این لایحه به دولت اجازه داده می شود در استان های فارس(فسا و لار)، یزد(ابرکوه و میبد)، زنجان(زنجان)، کهکیلویه و بویراحمد(گچساران)، آذربایجان غربی(سرو_ارومیه)، خراسان رضوی(خواف و قوچان)،لرستان(خرم آباد)، قزوین(تاکستان) و اصفهان(شاهین شهر) منطقه ویژه اقتصادی ودر استان البرز(ساوجبلاغ) منطقه ویژه اقتصادی دارویی ایجاد کند.

همچنین به دولت اجازه داده می شود در سایر استان ها با رعایت شرایطی مانند وجوه سازمان اداره کننده حقوقی غیر دولتی مورد تایید دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و اخذ مجوز شورای برنامه ریزی استان مربوطه مبنی بر تخصیص اراضی و تایید مدارک والزامات مورد نیاز از قبیل تعهد تامین زیرساخت های اساسی مانند آب، برق و گاز و موافقت قطعی سازمان حفاظت محیط زیست منطقه ویژه اقتصادی ایجاد کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار