مردم قم همزمان با سراسر کشور در جوار حرم ملکوتی کریمه اهل بیت(ع)، حضرت فاطمه معصومه(س) در سالروز عید سعید غدیر خم روز امامت و ولایت به جشن و سرور پرداختند.
کد خبر: ۶۴۹۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۹ 30 August 2018

به گزارش تابناک قم، امروز زائران و مجاوران حرم مطهر حضرت معصومه(س) با حضور در این حرم نورانی، این عید بزرگ و اکمال دین را به یکدیگر تبریک و تهنیت گفتند.

حرم بانوی آب و آینه به طرز زیبایی چراغانی شده و صدای مولودی خوانی از ماذنه های آن طنین انداز به گوش می رسد.

عاشقان اهل بیت(ع) این عید را به بانوی عالمه و مکرمه حضرت فاطمه معصومه(س) تبریک می گویند و در کنار مضجع شریفش زیارت نامه قرائت می کنند و نسبت به شناخت واقعه غدیر و سلسله امامت و ولایت، معرفت افزایی کرده تا از دریای بی کران رحمت الهی بهره مند شوند.

رواق‌ ها، صحن‌ها و شبستان های حرم ملکوتی این بانو مملو از عاشقانی است که از اقصی نقاط جهان اسلام به این مکان مقدس آمده اند تا در این جشن بزرگ شرکت کنند. مسلمانان خارجی مقیم قم نیز عید ولایت و امامت را به یکدیگر تبریک گفته و نسبت به خاندان عصمت و طهارت(ع) ادای احترام می کنند.

همچنین در مسجد مقدس جمکران، بقاع متبرک امامزادگان، دفتر رهبر معظم انقلاب در قم و بیوت و دفاتر مراجع عظام تقلید، جشن های فرهنگی و مذهبی در حال برگزاری است.

در خیابان های شهر مقدس قم مردم با برپایی ایستگاه های صلواتی با پخش شیرینی و شربت از عاشقان و محبان اهل بیت(ع) پذیرایی و برای ظهور امام زمان(عج) به عنوان آخرین بازمانده سلسه امامت و ولایت دعا می کنند، همچنین مردم با اهتمام به سنت دیرینه در این روز بزرگ به دیدار سادات می روند.

در 18 ذی الحجه سال 10 هجری قمری، در آخرین حج پیامبر(ص) که به حجه الوداع معروف است بیش از یک صد و بیست هزار تن شرکت کردند که بعد از پایان حج، در مکانی میان مکه و مدینه به نام غدیر خم بر پیامبر موضوع جانشینی و امامت علی(ع) از سوی وحی الهی ابلاغ شد.

از جهاز شتران در محل غدیر منبری ساختند تا پیامبر اسلام بر فراز آن برود و فرمان الهی را به گوش مردم برساند؛ پیامبر (ص) بنا بر فرمان خداوند با اعلام ولی و جانشین بعد ازخودش اینگونه دین را بر مردم کامل و نعمت را بر آنها تمام کرد.

رسول خدا(ص) خطبه غدیر را ایراد کردند که در آن از حمد و ثنای خداوند تا رسالت و امامت امیرالمومنین(ع) و سلسله امامت و عصمت طهارت بیان شده بود و بعد از آن دست مولا علی(ع) پیشوای اول شیعیان را بالا گرفته و فرمودند: «پس هر کس که من مولای او هستم، علی مولای اوست» و این جمله را سه بار تکرار کردند.

پیامبر اکرم(ص) عمامه خود را که «سحاب» نام داشت، بر سر امیرالمومنین (ع) گذاشتند و انتهای عمامه را از پشت سر بر دوش آن حضرت قرار دادند و بعد از آن همه کسانی که در آن مراسم حضور داشتند بیعت عمومی با پیامبر(ص) و امام علی(ع) کردند و این واقعه بزرگ را سه روز جشن گرفتند و به یکدیگر تبریک و تهنیت گفتند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار