معاون صنایع‌دستی میراث‌فرهنگی خراسان‌رضوی گفت: عمده سوغاتی‌های اصیل و صنایع دستی ایرانی توسط چین شبیه سازی شده است.
کد خبر: ۶۴۹۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹ 01 September 2018

به گزارش تابناک رضوی؛ محمد مطیع اظهار داشت: سطح خدماتی که در بازارهای سوغات مشهد به گردشگران ارائه می‌شود به‌علت خرده مالکی‌بودن و مسائل دیگر، بسیار پایین بوده و حقوق ابتدایی گردشگران در این بازارها تامین نمی‌شود.

معاون صنایع‌دستی میراث‌فرهنگی خراسان‌رضوی با بیان این که عمده سوغاتی‌های اصیل و صنایع دستی ایرانی توسط چین و سایر کشورها شبیه سازی شده و کالاهای تقلبی در این بازارها به وفور پیدا می‌شود تاکید کرد: تولید‌کنندگان سوغات اعم از خوراکی‌ها و صنایع دستی به‌علت کوچک‌بودن توانایی کنترل بازار و ارائه خدمات مناسب را ندارند. عمده تولید‌کنندگان، فروشندگان و سایر کسب و کارهای فعال در حوزه سوغات، کسب و کارهای کوچک و متوسط (SME) بوده و به ‌صورت انفرادی قادر نیستند فرصت‌های بازار را بدست آورند.

وی ادامه داد: این‌کار مستلزم تولید انبوه، استانداردهای همگن و تداوم در عرضه است، به همین ترتیب چنین شرکت‌هایی از لحاظ دستیابی به صرفه‌های ناشی از مقیاس در زمینه بازاریابی، خرید تجهیزات، موادخام، اعتبارمالی و همچنین دریافت خدمات مشاوره دچار مشکل می‌شوند.

مطیع ادامه داد: کارگاه‌های تولیدی کوچک و متوسط وقتی به جای رقابت با یکدیگر، در کنار هم قرار گرفتند، موفق شدند علاوه بر بازار داخلی، بسیاری از بازارهای خارجی را بدست بیاورند. 

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: امروزه برای شکل دهی به شبکه‌های کسب و کار، تکنیک‌ها و تکنولوژی‌های زیادی در دنیا ابداع شده است که در کشور ما کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار