دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم از ایجاد ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم در تمام ادارات استان خبر داد.
کد خبر: ۶۴۹۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵ 01 September 2018

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رضا آشتیانی در همایش فلسفه قیام سیدالشهدا(ع) که پیش از ظهر امروز در سالن همایش شهرداری قم برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت عید غدیر اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) در خطبه روز غدیر صد و ده جمله پیرامون خداوند متعال، ده جمله پیرامون نبوت و سپس در رابطه ولایت سخن گفته‌اند.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم افزود: در خطبه غدیر به این نکته اشاره شده ‌که این جهان خالقی دارد و ما در قبال این خالق متعال عهده‌دار تکالیفی هستیم و باید واسطه‌ای برای دریافت و فهم این تکالیف داشته باشیم که همان پیامبران و پس‌ازآن و ائمه اطهار(ع) هستند.

وی با اشاره به مقام والای امام علی(ع) گفت: امام خمینی(ره) فرمودند خداوند پیامبر اکرم(ص) را فرستاد تا معجزه‌ای مانند امام علی(ع) را تربیت کنند و پس از ایشان نیز انسانی کامل به‌عنوان یک الگوی جهانی داشته باشیم.

آشتیانی خاطرنشان کرد: تمام مشکلات بشریت در حکومت‌های جهان به این دلیل است که پیامبران(ع) و ائمه اطهار(ع) را نپذیرفتند و باید بهای آن را نیز بپردازند، زیرا اگر مردم جهان در مسیر ایشان گام برمی‌داشتند وضعیت دنیا این‌گونه نبود و اگر ما نیز قدر این انقلاب را ندانیم در آینده و نسل‌های زیادی باید بهای آن را بپردازند.

وی با بیان اینکه ما مردم ایران باید در راه اطاعت از ائمه اطهار(ع) و پیروی از دستورات آن‌ها مصمم باشیم، اظهار داشت: ایران کشوری علوی، فاطمی و رضوی است و امیدواریم که این توفیق را داشته باشیم که مقدمه ظهور حضرت حجت(عج) نیز توسط این انقلاب اسلامی انجام شود.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم با اشاره به فعالیت‌های انجام‌شده توسط ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم، افزود: شورای امربه‌معروف و نهی از منکر در تمام ادارات و مساجد قم ایجاد شده است و ائمه جمعه و جوانان مؤمن نیز از این مسئله استقبال خوبی داشتند.

وی با اشاره به حضور نمایندگان مردم قم در مجلس در همایش امربه‌معروف و نهی از منکر، خاطرنشان کرد: از حجت‌الاسلام‌ ذوالنور تشکر می‌کنم که در جلسه سؤال از رئیس‌جمهور تذکرات خود را به‌عنوان نماینده قم به‌صورت صریح، صحیح و مؤدبانه بیان کرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار