مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت خراسان رضوی؛
مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت خراسان رضوی گفت: در این بازدید‌ها بیش از ۴۳ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد کشف و معدوم شدند.
کد خبر: ۶۵۰۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷ 02 September 2018

به گزارش تابناک رضوی؛ علی اصغر حسنی مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت خراسان رضوی افزود: با شروع فصل تابستان و ورود زائرین به مشهد و افزایش اوقات فراغت شهروندان نیرو‌های بهداشت محیط در قالب ۱۸۰ تیم دو نفره در ساعات اداری و غیراداری بازرسی‌ها و نظارت‌ها از اماکن را انجام داده اند.

وی تصریح کرد: در قالب این طرح از اماکن بین راهی و ورودی مسافرین مانند رستورانها، مساجد سرویس‌های بهداشتی، پمپ بنزین ها، بهداشت و کیفیت آب شرب و پایانه‌های مسافربری، مورد نظارت‌های مستمر قرار گرفتند.

حسنی گفت: در این مدت اماکن اقامتی داخل سطح شهر از لحاظ وضعیت نظافت و سیستم سرمایشی و رستورانها، آب میوه فروشی‌ها از لحاظ نوع مواد اولیه مورد کنترل و بررسی قرار گرفته اند.

وی افزود: از مکان‌های ییلاقی مانند مناطق طرقبه، شاندیز، کلات و اخلمد همچنین شهربازی‌ها از نظر شرایط بهداشت محیطی، فردی و داشتن کارت بهداشت، گذراندن کلاس‌های آموزشی و وضعیت ظاهری کنترل شده اند.

مدیر سلامت محیط و کار مرکز بهداشت خراسان رضوی در این راستا به آمار نظارت‌های بهداشت محیط معاونت بهداشتی اشاره و تصریح کرد: تاکنون تعداد کل بازدید‌های انجام شده ۴۶ هزار و ۷۲۵ مورد بوده است.

حسنی تعداد مراکز و اماکن معرفی شده به دادگاه را یک هزار و ۴۹۳ مورد اعلام کرد و گفت: تعداد مراکز و اماکن غیربهداشتی تعطیل شده ۱۳۹ و تعداد موارد برخورد با فروشندگان دوره گرد ۱۴۰ مورد و مقدار مواد غذایی فاسد، کشف و معدوم شده ۴۳ هزار و ۱۵۳ کیلوگرم بوده است.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار