همزمان با پنجاه و چهارمین نشست اکران و تحلیل فیلم باشگاه فیلم حوزه هنری یزد، فیلم سینمایی «محمد رسول الله» ساخته مجید مجیدی به نمایش در می‌آید و با حضور قائم مقام صدا و سیمای مرکز یزد تحلیل می‌شود.
کد خبر: ۶۵۰۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵ 04 September 2018

«علیرضا غفاریان» با بیان این‌که پنجاه و چهارمین نشست اکران و تحلیل فیلم این مرکز به فیلم سینمایی «محمد رسول الله» به کارگردانی مجید مجیدی اختصاص دارد، اظهار کرد: در این نشست ابتدا این اثر به نمایش در می‌آید و سپس با حضور حجت الاسلام سید محمدجواد صداقت کشفی قائم مقام صدا و سیمای مرکز یزد و اهالی سینما درباره آن گفتگو و تبادل نظر خواهد شد .

وی افزود: این فیلم به مناسبت 24 ذی الحجّه؛ روز مباهله پیامبر اسلام (ص) با مسیحیان نجران انتخاب شده است .

مسئول واحد هنرهای تصویری حوزه هنری یزد با اشاره به این‌که «محمد رسول‌الله» فیلمی در گونه تاریخی است، گفت: این اثر داستان زندگی کودکی حضرت محمد (ص) را به تصویر می‌کشد و به روایت تاریخی وقایع پیش از تولد پیامبر اسلام تا 12سالگی آن حضرت می‌پردازد .

این کارشناس سینما، تصریح کرد: فیلمنامه این اثر که ساخت آن هفت سال طول کشید توسط مجید مجیدی، کامبوزیا پرتوی و حمید امجد نوشته شده است.

علیرضا شجاع نوری، داریوش فرهنگ، مهدی پاكدل، ساره بیات، محسن تنابنده، مینا ساداتی، حمیدرضا تاج‌دولت و محمد عسگری از جمله بازیگران این فیلم هستند .

در ساخت این فیلم از عوامل خارجی و در سطح سینمای روز جهان استفاده شده ‌است .

«محمد رسول‌الله» پرهزینه‌ترین و بزرگ‌ترین پروژه فیلمسازی تاریخ سینمای ایران محسوب می‌شود .

این فیلم در جشنواره ‎ های فیلم فجر و مونترال کانادا به نمایش در ‎ آمد و به عنوان نماینده سینمای ایران در جشنواره اسکار سال ۲۰۱۶ میلادی معرفی شد .

فیلم سینمایی «محمد رسول الله» سه‌شنبه 13 شهریور ساعت 18 در نارنجستان هنر حوزه هنری واقع در ابتدای خیابان آیت الله کاشانی، کوچه آزادی اکران می‌شود .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار