استاندار خراسان رضوی گفت:۳۲۰ هزار پناهجوی افغانی در خراسان رضوی زندگی می کنند.
کد خبر: ۶۵۱۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱ 04 September 2018

به گزارش تابناک : علی رضا رشیدیان صبح سه شنبه در دیدار با کمیسر عالی سازمان ملل متحد اظهار کرد: چندین سال است که کشور ما و خراسان رضوی به خاطر شرایط جنگ و نا امنی در افغانستان میزبان جمعیت قابل توجهی از مهاجران افغانی بوده و چنانکه امروز ۳۲۰ هزار پناهجوی این کشور در این استان زندگی می کنند و حدود ۸۰ هزار دانش آموز آنان در مدارس و ۶ هزار دانشجوی افغان در دانشگاه های ما تحصیل می کنند.

وی افزود: تمام تلاش ما آن است که شرایط مناسبی برای پناهجویان بویژه افغانی ها فراهم کنیم اما بهترین شرایط برای هر پناهجو بازگشت به وطن خود با حفظ امنیت و آرامش است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد:شرایط جدیدی اقتصادی کشور، موجی جدید از مهاجرت اتباع و پناهجویان افغانی به سمت کشورهای غربی را ایجاد می کند که کمیساریا باید برای پذیرش این جمعیت و جلوگیری از فجایع انسانی در مسیر مهاجرت آنان تدبیر کند.

وی گفت: در این راستا باید تلاش و تمرکز کمیساریای ملل متحد و کشورهای مختلف ایجاد شرایط امن و پایدار برای بازگشت پناهجویان به کشورشان باشد و این جز در سایه کمک همه کشورها میسر نمی شود.

رشیدیان بیان کرد: ۴۰ هزار نفر از این پناهندگان هم اکنون با پروانه کار قانونی  شاغل هستند و بخشی هم بدون پروانه کار می کنند و جمعیت زیادی از آنان در ایران ازدواج کرده اند.

وی اضافه کرد: شرایط جدیدی که در حوزه تحریم های آمریکا بر اقتصادی کشورتحمیل شده، موجب شده تا زندگی برای بسیاری از پناهجویان در داخل ایران اقتصادی نباشد و موجی جدید از مهاجرت اتباع و پناهجویان افغانی به سمت کشورهای غربی ایجاد می کند که کمیساریا باید برای پذیرش این جمعیت و جلوگیری از فجایع انسانی در مسیر مهاجرت آنان تدبیر کند.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: پدیده جدید ورود غیرقانونی کودکان افغان به صورت غیر قانونی به ایران و نگرانی نسبت به این موضوع است که باید کمیساریا نسبت به ایجاد شرایطی برای حمایت این کودکان در خانواده هایشان درون افغانستان اقدام موثری انجام دهد تا از این پدیده و مسائل و تبعات بعدی آن جلوگیری شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار