مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان‌رضوی گفت: تئاتر امروزه در مشهد تبدیل به یک چشمه جوشان شده است.
کد خبر: ۶۵۱۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸ 05 September 2018
به گزارش تابناک : جعفر مروارید که صبح امروز در اختتامیه بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر خراسان رضوی سخن می‌گفت، اظهار کرد: خیلی خوشحالم که در اختتامیه بیست‌وهشتمین تئاتر استان خراسان‌رضوی شاهد یک حرکت زنده و پویا از تئاتر در استان هستیم. ما ۲۰ اجرای تئاتر استانی داشتیم که باعث افتخار ماست و وظیفه ما حمایت از اصحاب تئاتر و هنر سرزنده تئاتر مشهد است.
 
وی ادامه داد: ما در این جشنواره نقشه راهی را برای تکامل جوان‌گرایی شاهد هستیم و این‌که در چهلمین سال انقلاب اسلامی می‌توانیم از هنرمندان و نسل جوان دفاع کنیم؛ ضمن این‌که مشهد هم ظرفیت این را دارد که به عنوان قطب تئاتر کشور مطرح شود.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان‌رضوی تصریح کرد: علاوه بر جوان‌گرایی، توجه به سنت‌گرایی و متون دارای داشته‌های فرهنگی بسیار حائز اهمیت است و این‌که تئاتر علاوه بر  ابداعات و ابتکارات باید خطی را با نسبت وضعیت کنونی ایران داشته باشد.
 
مروارید خاطرنشان کرد: تئاتر مشهد به سمت تئاتری با بیان زبان‌شناسانه، نقاد اجتماعی، خلاق و زیبایی‌شناسانه در حرکت است؛ البته که ما در بحث آموزش تئاتر نیازمند حمایت هستیم که می‌توان با کمک خود اصحاب تئاتر به این مهم رسید و این مسئله را تقویت کرد.
 
وی افزود: دغدغه‌های بسیاری در زمینه محیط‌زیست، آلودگی هوا و دغدغه‌های منطقه‌ای و... وجود دارد که امیدواریم هنرمندان ما بتوانند در این زمینه ها هم ورود پیدا کنند.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان‌رضوی اضافه کرد: تشکر می‌کنم از تمام کسانی که در این رویداد فرهنگی شرکت کردند؛ چون این کار، یک کار جمعی است و مختص یک دستگاه و سلیقه خاص نیست و کمک ما هم حاصل یک دغدغه جمعی مبتنی بر یک خرد جمعی است.
 
مروارید ادامه داد: از تمامی نهادهایی که کمک کردند این رویداد مهم به خوبی برگزار شود، تشکر می‌کنم و امیدوارم که ما این حرکت را به شکل بالنده‌تر در فضاهای شهری به عنوان یک شهروند خلاق و امیدوار در مشهد ارائه دهیم.
 
در ادامه مراسم اختتامیه، رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان‌رضوی، آرش خیرآبادی با ارائه گزارشی از جشنواره گفت: بنده یکی از دبیران جشنواره بوده‌ام و جشنواره دو دبیر تخصصی و اجرایی هم دارد که آقای مرتضی ملتجی و آقای کریم جشنی هستند. در کنار این دو بزرگوار، علی روحی، آقای اشکذری و احمدرضا افشاری تمام بار مسئولیت جشنواره را بر عهده داشتند و تقریبا می‌توان گفت که من هیچ کاری نکردم.
 
وی ادامه داد: می‌خواهم این جشنواره را با یک خبر خوش برای دوستان به پایان ببرم و آن این است که در اسرع‌وقت، ورودی‌های جشنواره را خدمت دوستان پرداخت خواهیم کرد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار