استاندار خراسان‌رضوی گفت: هم‌اکنون در انبارهای استان خراسان رضوی معادل بیش از یک سال مصرف کالاهای اساسی ذخیره شده تا در صورت بروز مشکل بین مردم به ویژه اقشار آسیب‌پذیر توزیع شود.
کد خبر: ۶۵۱۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹ 05 September 2018

به گزارش تابناک : علیرضا رشیدیان ظهر امروز در سیزدهمین جشنواره بزرگداشت تعاونی‌های برتر خراسان رضوی، اظهار داشت: تعاونی‌ها یکی از 3 بخش اصلی اقتصاد در ایران شناخته شده‌اند اما هنوز به جایگاهی که برای آنها پیش بینی شده دست پیدا نکرده‌اند.

وی با اشاره به التهاباتی که هم اکنون در اقتصاد کشور وجود دارد، تصریح کرد: یکی از روش‌هایی که می‌توان با استفاده از آن به از این وضعیت بیرون آمد و از اقشار مختلف نیز حمایت کرد تقویت و حمایت از تعاونی‌ها است و با توجه به اینکه این حوزه‌ها دارای تشکیلات اداری نیستند باید بتوانند با حوزه دولتی و سایر اجزای بخش خصوصی رقابت کنند که برای نیل به این مسئله باید به روزرسانی و تعامل را در دستور کار خود قرار دهند.

استاندار خراسان رضوی در ارتباط با نگرا‌نی‌های مردم برای تأمین کالاهای اساسی، خاطرنشان کرد: هم اکنون به اندازه مصرف یک سال از تمام کالاهای اساسی در انبارهای استان ذخیره شده تا در صورت نیاز بین مردم به ویژه اقشار کم برخوردار با قیمت مناسب توزیع شوند.

رشیدیان با بیان اینکه ایجاد تعامل بین تعاونی‌های تولیدی، توزیعی و واسطه‌ای یک الزام مهم است، اظهار داشت: این ارتباط تا کنون وجود نداشته در حالیکه اگر به وجود بیاید می‌تواند هم خود تعاونی‌ها و هم مردم را منتفع کند.

وی ضعف در حوزه به روزرسانی و آموزش را یکی از معضلات بزرگ تعاونی‌ها دانست و تأکید کرد: از مجموع 20 هزار طرحی که تعاونی‌ها برای بهره‌مندی از تسهیلات مشاغل روستایی در استان ارائه داده بودند 15 هزار طرح فاقد توجیه اقتصادی ارزیابی شد که این مسئله گواه ضعف در حورزه آموزش و به روزرسانی تعاونی‌ها است.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه 6100 میلیارد ریال تسهیلات مشاغل روستایی به خراسان رضوی اختصاص پیدا کرده، خاطرنشان کرد: از این میزان تا کنون 2700 میلیارد ریال جذب شده و باید برای جذب حداکثری این اعتبارات تلاش بیشتری کرد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار