گردشگری نه تنها از نقطه نظر اقتصادی به عنوان یک صنعت رو به رشد، بلكه از جنبه فرهنگی و اجتماعی نیز به‌عنوان ابزاری قوی در اختیار دیپلماسی عمومی كشورها، روز به روز بیشتر مورد توجه كشورها قرار می‌گیرد. با چنین ظرفیت‌ها و قابلیت‌هایی، به‌درستی می‌توان گردشگری را ابزاری موثر برای توسعه پایدار كشورها دانست.
کد خبر: ۶۵۱۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۳ 06 September 2018
به گزارش تابناک : اهدای کارت هدیه ریالی ابداعی جدید از گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش بود که در جشنواره بیست و یکم انجام شد.
آنچه از شواهد امر بر می‌آید تلاش برای حمایت از توسعه گردشگری داخلی است، اما عدم نظارت بر اجرای این طرح‌ها نه تنها رضایتمندی برای کیش به همراه نداشت بلکه نارضایتی‌ها را دو چندان کرد.
با یک گردش کوتاه در سایت‌های خبری و بازدید از پیام‌های مردمی این موضوع را می‌توان مشاهده کرد که برخی مسافران کیش به صراحت اعلام کرده اند بسیاری از کارت‌ها فاقد موجودی بوده است. در اعتراض مسافران به آن‌ها گفته می‌شد پس از سه روز کارت فعال می‌شود در حالیکه بعد از گذشت یک هفته و حتی پس از باز گشت مسافران هم این اتفاق نیافتاده است.
برخی سودجویان هم در محوطه فرودگاه نسبت به خرید کارت‌ها با مبلغ پایینتر از مسافران اقدام می‌کردند و سپس با پیگیری نسبت به نقد کردن کارت‌ها اقدام می‌کردند.
برخی خدمات دهندگان گردشگری هم در رایزنی با ارایه دهندگان کارت آنان را ملزم می‌کردند تا به گردشگران اعلام کنند تنها با مراجعه به بر خی کلوپ‌ها و اماکن تفریحی می‌توانند از این کارت‌ها استفاده کنند.
هرج مرج ایجاد شده را با کمی درایت می‌شد مدیریت کرد.

هرچند کار معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش درجهت خدمت به گردشگران بوده است، ولی باید در نظر داشت که اجرای این طرح از قبل هم قابل پیش بینی بود که با این گونه بازار سیاه مواجه خواهد شد با کمی تامل و مشورت میشد به جای این کارت تخفیفی در مبلغ بلیت یا هزینه‌های اقامت به گردشگران کیش خدمات ارایه داد
لازم به ذکر است در همین رابطه با مسئول برگزاری جشنواره‌های کیش هم تماس گرفته شد، ولی ایشان حاضر به پاسخگویی نشدند.

انتظار میرود مسئولان محترم منطقه آزاد کیش کما فی السابق جوابگوی پرسش خبرنگاران باشند.

 

 

 
 
منبع : تیترشهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار