مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: ۵۳ پروژه در بافت‌های حاشیه‌ای و ناکارآمد مشهد مقدس در دست انجام هستند که اعتبار آنها ۳۱۸۷ میلیارد ریال بوده و از این میزان ۱۵۰۰ میلیارد ریال تخصیص پیدا کرده است.
کد خبر: ۶۵۲۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۵ 08 September 2018

به گزارش تابناک رضوی؛ محمدرضا اخوان عبداللهیان عصر امروز در حاشیه بازدید از بافت‌های ناکارآمد شهری مشهد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مسئله بافت‌های ناکارآمد یکی از موضوعات بسیار مهم بوده و بازآفرینی آنها به صورت محله‌ای در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در مجموع 2700 محله ناکارآمد در تمام کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: از این تعداد 117 محله در استان خراسان رضوی قرار دارند که در برنامه ششم تکلیف شده از مجموع 117 محله ناکارآمد استان 58 محله تا پایان سال 1400 بازآفرینی شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی ادامه داد: در راستای رسیدن به این هدف باید برنامه عملیاتی و برش شهرستانی این برنامه تدوین شده و بر مبنای آن عملیات اجرایی آغاز شده و علاوه بر این تأمین مالی باید منطبق با حجم عملیات انجام شود.

اخوان عبداللهیان افزود: راه و شهرسازی خراسان رضوی با توجه به برنامه‌های پیش رو برای نخستین بار موفق شد که ردیف بودجه ملی برای بهسازی بافت فرسوده و حاشیه‌ای کلانشهر مذهبی مشهد مقدس را بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: بر مبنای همین اعتبارات 53 پروژه در بافت‌های حاشیه‌ای و ناکارآمد مشهد مقدس در دست انجام هستند که اعتبار آنها 3187 میلیارد ریال بوده و از این میزان 1500 میلیارد ریال تخصیص پیدا کرده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار