مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با انتقاد از عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات، گفت: اینکه چهار تعاونی خوزستان به عنوان تعاونی‌های برتر کشور معرفی می‌شوند، بیانگر آن است که تعاونی‌های استان این ظرفیت و توان را دارند تا خود را در سطح تعاونی‌های برتر کشورعرضه کنند.
کد خبر: ۶۵۳۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۷ 09 September 2018

سید نور محمدپور در سیزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر خوزستان که امروز 18 اردیبهشت ماه در اهواز برگزار شد، با تبریک هفته تعاون به همه تعاونگران اظهار کرد: امسال نیز مانند سال گذشته استان خوزستان جزو استان‌های برتر کشور در بحث تعاونی بود و در این زمینه چهار تعاونی خوزستان به عنوان تعاونی برتر کشور تجلیل شدند.

وی افزود: این که چهار تعاونی خوزستان به عنوان تعاونی‌های برتر کشور معرفی می‌شوند، بیانگر آن است که تعاونی‌های استان این ظرفیت و توان را دارند تا خود را در سطح تعاونی‌های برتر کشور عرضه کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان با اشاره به بحث اعتبارات ابلاغ شده به خوزستان، تصریح کرد: یک هزار و 237 میلیارد تومان اعتبار برای طرح اشتغال فراگیر به خوزستان ابلاغ شد اما سود این تسهیلات بالا بود و این مساله باعث شد تا استقبال چندانی از این موضوع نشود.

محمدپور ادامه داد: در این زمینه حدود 560 طرح به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات معرفی شده و متاسفانه عملکرد بانک‌ها نیز در این بخش بسیار ضعیف بوده و پرداختی بسیار کمی به این طرح‌ها صورت گرفته است.

وی گفت: امسال قرار است سود 18 درصدی این طرح به حدود 8 تا 10 درصد کاهش پیدا کند و با این کار قطعا استقبال از طرح اشتغال فراگیر افزایش پیدا خواهد کرد. اکنون در بهترین حالت سود تولید حدود 8 تا 10 درصد است و اگر این مساله اتفاق نیافتد، تولیدکنندگان توان رقابت نخواهند داشت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان ادامه داد: در بحث طرح اشتغال روستاییان وعشایر اعتبارات خوبی با درصد سود بسیار پایین به استان ابلاغ شد. این تسهیلات به این منظور ارائه شد تا از مهاجرت مردم و روستاییان به شهرها جلوگیری شود و حتی زمینه را برای مهاجرت معکوس فراهم کند.

محمدپور خاطرنشان کرد: در این زمینه 448 میلیارد تومان سهم استان بود که 30 درصد آن در مرکز برای طرح‌های بزرگ ملی و باقی مانده آن به بانک‌های درون استان برای ارائه تسهیلات تخصیص داده شد. در این زمینه خوشبختانه بانک کشاورزی عملکرد خوبی داشته و تسهیلات خوبی ارائه داده است اما سایر بانک‌ها عملکرد خوبی نداشته‌اند و از سهمیه خود نتوانسته‌اند پرداختی قابل ملاحظه‌ای داشته باشند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار