رییس اتاق تعاون خوزستان انتقاد کرد:
رییس اتاق تعاون خوزستان گفت: تولید آمار در زمینه ثبت شرکت ها کار ساده ای است اما مساله مهم در این زمینه بحث حفظ این شرکت ها و تعاونی های ثبت شده است. دولتها برای بالا بردن آمار خود در زمینه طرح های اشتغالزایی شرکت های تعاونی ثبت می کنند اما باید متوجه ایجاد این شرکت های ناکارآمد و گسترش آنها بود.
کد خبر: ۶۵۳۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۳ 09 September 2018

مرتضی رخیصی در سیزدهمین جشنواره تعاونی های برتر خوزستان که امروز 18 اردیبهشت ماه در اهواز برگزار شد، با بیان اینکه شعار سال 2018 اتحادیه جهانی تعاونی ها این است که تعاونی ها جهان بهتری می سازند، اظهار کرد: تعاونی ها در یک منطقه جهت ساماندهی امور مبارزه با رانت و تبعیض تاسیس می شوند زیرا یکی از اهداف تعریف شده برای آنها ایجاد عدالت است.

وی افزود: قانون اساسی بخش اقتصادی را به سه دسته تقسیم کرده و یکی از این دسته ها مساله تعاونی است اما در این زمینه باید دید که آیا واقعا به موضوع تعاونی به اندازه سایر مسایل در کشور توجه می شود یا خیر؟

رییس اتاق تعاون خوزستان ادامه داد: یکی از علل ناکارآمدی شرکت های تعاونی در کشور، خود تعاونی ها هستند زیرا نتوانستند مردم را جذب کنند و از سرمایه های اجتماعی در این مسیر بهره ببرند.

رخیصی با بیان اینکه شرکت های تعاونی همچنین نتوانسته اند بخش اقتصاد دولتی را به سمت خود جذب کنند، عنوان کرد: خوزستان دارای ظرفیت های بسیاری در زمینه های مختلف است که هرکدام به نوبه خود یک اقتصاد مجزا هستند اما متاسفانه بخش تعاون نتوانسته از آنها به خوبی بهره ببرد و استفاده کند.

وی ادامه داد: تولید آمار در زمینه ثبت شرکت ها کار ساده ای است اما مساله مهم در این زمینه بحث حفظ این شرکت ها و تعاونی های ثبت شده است. دولتها برای بالا بردن آمار خود در زمینه طرح های اشتغالزایی شرکت های تعاونی ثبت می کنند اما باید متوجه ایجاد این شرکت های ناکارآمد و گسترش آنها بود.

رییس اتاق تعاون خوزستان با بیان اینکه در کشور شرکت ثبت می شود اما به عملکرد این شرکت های ثبت شده هیچ نظارتی نمی شود، اظهار کرد: در سال بیش از 400 پرونده در اتاق تعاون استان مورد داوری قرار می گیرد که حجم بالایی از این پرونده ها متعلق به تعاونی های مسکن است.

رخیصی خاطرنشان کرد: یکی از راهکارهای کاهش این پرونده ها و مشکلات به وجود آمده در بحث شرکت های تعاونی ایجاد شده، آگاهی و آموزش مدیران هنگام تاسیس شرکت های تعاونی است.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: ثبت شرکت ، اشتغال ، تعاونی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار