سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با توجه به اظهارات اخیر برخی مسيولان در مورد تخلف در بازارهای میوه و تره بار از جمله گرانی میوه به دلیل دست به دست شدن ان، با ارايه توضیحاتی نقش این سازمان در میدان مرکزی میوه و تره بار را تبیین کرد.
کد خبر: ۶۵۳۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶ 10 September 2018

به گزارش تابناک : اخیرا برخی مسيولان در گفت و گو با رسانه ها به دلیل عدم شناخت کافی از ساز و کار حاکم بر بازار میوه و استنباط اشتباه در این خصوص، عملکرد این سازمان را با طرح موضوعاتی همچون دلالی، واسطه گری و گرانفروشی زیر سوال می برند.

 

این در حالی است که چنین اظهاراتی، ناشی از شناخت ناکافی و برداشت نادرست از اوضاع و احوال بازار میوه است، در صورتی که به موجب ماده 55 قانون نظام صنفی کشور، مسيولیت قانونی این مهم بر عهده اتحادیه مربوطه است و این سازمان مسئولیتی در قبال این موضوع ندارد.

 

بر اساس این گزارش، تمامی میادین و بازارهای میوه و تره بار سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران، موظف به عرضه میوه بر اساس نرخ نامه های مصوب هستند و از سوی این سازمان به طور مستمر بر عملکرد انان نظارت می شود، ضمن اینکه در میادین و بازارهای این سازمان، محصولات به صورت مستقیم به مصرف کنندگان عرضه می شود و عملا امکان هیچ گونه دلالی و واسطه گری وجود ندارد.

 

عموما اظهارات در این مورد معطوف به میدان مرکزی میوه و تره بار است که فعالیت های آن زیر نظر اتحادیه مربوطه صورت می پذیرد و حضور سازمان مدیریت میادین در میدان مذکور، صرفا محدود به حوزه خدمات رسانی است و این سازمان در حوزه توزیع محصول در میدان مرکزی دخالتی ندارد.

 

روابط عمومی سازمان مدیریت میادین در پایان توضیحات خود با تاکید بر اینکه علاوه بر مدیران میادین و روسای بازارها، ناظرین سازمان مدیریت میادین نیز به صورت مستمر در سطح میادین و بازارهای میوه و تره بار حضور فعال دارند و فعالیت این مراکز از جمله قیمت و کیفیت محصولات ارائه شده را کنترل می کنند، تاکید کرد: در حال حاضر، استقبال روزافزون شهروندان از 142 میدان و بازار میوه و تره بار شهر تهران، آمار بیش از نیم میلیون مراجعه روزانه به این مراکز را رقم زده است.

 

 

 

منبع : تیترشهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار