در بیست و یکمین سمینار شیمی‌فیزیک ایران دکتر محمدحسن انتظاری، عضو هیئت‌علمی گروه شیمی دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد به‌عنوان شیمیدان برجسته کشور در سال 97 انتخاب شد.
کد خبر: ۶۵۴۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷ 11 September 2018
به گزارش تابناک : بیست و یکمین کنفرانس شیمی‌فیزیک انجمن شیمی ایران  که با حضور بیش از 40 نفر از اساتید و شیمی فیزیکدانان مجرب کشور همچنین دانشجویان دکترای تازه فارغ‌التحصیل شده یا در شرف فراغت از تحصیل و همچنین اساتید جوان دانشگاه‌های مختلف در تالار معلم دانشگاه شهید مدنی آذربایجان تبریز برگزار شد.
 
این کنفرانس به‌منظور ارتباط هر چه بیشتر دانشمندان شیمی‌فیزیک و دانشجویان تحصیلات تکمیلی، تبادل‌نظر درباره مشکلات پژوهشی، آموزشی، بررسی پیشرفت‌های اخیر این علم در جهان و همچنین ارتباط هرچه بیشتر دانشگاه و صنعت برگزار شد.
 
طی برگزاری آیین افتتاحیه این کنفرانس از دبیران علمی و اجرایی و شیمیست برتر شاخه  شیمی‌فیزیک ایران در سال ۱۳۹۷ تجلیل شد که دکتر محمدحسن انتظاری، عضو هیئت‌علمی گروه شیمی دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد به‌عنوان شیمیدان برجسته کشور انتخاب و از فعالیت‌های علمی ایشان تجلیل شد.
 
از جمله فعالیت‌های پژوهشی محمدحسن انتظاری می توان به بررسی اثر امواج فراصوت در سنتز نانو ساختارها، نانو جاذب‌ها، نانو کاتالیزورها، نانوفوتوکاتالیزورها و بررسی عملکرد آن‌ها در حذف آلاینده‌های زیست‌محیطی اشاره کرد. همچنین تهیه فیلم‌های نازک به کمک روش‌های شیمیایی و الکتروشیمیایی باهدف دستیابی به سطوح فوتوکاتالیزوری، پوشش‌های مقاوم در برابر خوردگی و سطوح ابرآبگریز از دیگر زمینه‌های پژوهشی وی در سال‌های اخیر است.
 
پژوهش‌های نوین ایشان درزمینهٔ استخراج ترکیبات آنتی‌اکسیدانی از گیاهان دارویی، تحقیق در خصوص افزایش بهبود فعالیت ضد سرطانی نانو ذرات و کاربرد نانو ذرات در سنتز بیودیزل در حال اجراست. 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار