سرپرست مرکز خدمات تخصصی معماری و شهرسازی جهاددانشگاهی استان قم با اشاره به برگزاری جلسه پایانی و جمع‌بندی نشست تخصصی "عش آل محمد(ص)" با تاکید بر کاربردی کردن دستاوردهای نشست‌ها عنوان کرد: نگاه آینده‌نگر، راهبردی و مسئله محور سه هدف و سیاست مهم نشست‌ها بود.
کد خبر: ۶۵۴۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۹ 11 September 2018

به گزارش تابناک قم،سیده شبنم فاطمی در خصوص سلسله نشست‌های شهری تحت عنوان "عش آل محمد" عنوان کرد: در اولین قدم برای انجام این نشست‌ها مطالعات شهری صورت گرفت تا مشکلات استان شناسایی و باتوجه به نقش جهاد دانشگاهی در راستای کمک به شهر برای بهبود معماری شهری زمینه ای ایجاد شود.

سرپرست مرکز خدمات تخصصی معماری و شهرسازی جهاد دانشگاهی استان قم ادامه داد: در این راستا 6 نشست تشکیل شد که در 5نشست آن مسائل عمده‌ی استان قم با حضور کارشناسان مربوط بررسی شد و در نشست آخر با حضور مدیریت شهری و استانی جمع بندی مطالب صورت خواهد گرفت.

وی در خصوص مباحث مطرح شده در این نشست ها خاطر نشان کرد: در نشست اول بحث "اقلیم و نظام شهرسازی" با همکاری سازمان هواشناسی استان قم، مطرح شد و در دومین نشست، "شهر هوشمند؛ ضرورت یا انتخاب" با همکاری شهرداری مورد بحث و بررسی قرار گرفت همچنین جلسه ی سوم از این نشست ها تحت عنوان "امنیت در بافت شهری و کاهش جرم" با همکاری دادگستری صورت گرفت.

فاطمی در ادامه افزود: مسئله ی "زیارت؛ زیربنای توسعه‌ی آینده قم" که با همکاری دانشگاه طلوع مهر قم انجام شد، موضوع گفت‌وگوی چهارمین جلسه ازاین نشست ها بود، همچنین پنجمین جلسه بحث "بافت فرسود؛ برنامه و امکان توفیق" بود که در این راستا همکاری سازمان نوسازی و بهینه سازی اطراف حرم و شهرداری را به همراه داشت.

فاطمی در خصوص نحوه برگزاری جلسات تصریح کرد: در این نشست‌ها ابتدا مشکلات و مسائل شهری توسط اساتید دانشگاه و صاحب نظران، مطرح که منجر به ایجاد دغدغه می‌شود و ادارات حاکمیتی و بهره‌برداران همچون سازمان‌های خصوصی در قالب پنل‌های تخصصی به گفت وگو پرداختند و در این راستا رویکردها و گزارش‌های حاصل از این جلسات به ادارات ارسال شد.

وی با اشاره به ثمر دادن این نشست‌ها نگاه آینده‌نگر، راهبردی و مسئله محور را سه هدف و سیاست مهم نشست شهری دانست.

سرپرست مرکز خدمات تخصصی معماری و شهرسازی جهاد دانشگاهی استان قم در خصوص نشست آخر این جلسات که در هفته اول مهرماه برگزار می شود، عنوان کرد: در ششمین جلسه جمع‌بندی مطالب به همراه تمام سازمان‌ها و جهاددانشگاهی و تیم علمی و سازمان‌های بهره‌برداری مانند استانداری و شهرداری صورت می گیرد که در این زمینه تمام راهکارها ارائه می‌شود؛ همچنین بعد از اتمام نشست‌ها جهاددانشگاهی به همراه سازمان برنامه‌ریزی برای پیگیری مسائل به طور جدی وارد عمل می‌شود.

وی با بیان اینکه در بازه بلند مدت3 ساله شاهد سر و سامان گرفتن استان قم خواهیم بود، خاطرنشان کرد: ستادی در این زمینه شکل می‌گیرد که وظیفه پیگیری مسائل مطرح شده در نشست‌ها را دارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار