وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:در ابتدای دولت دوازدهم، پهنای باند در آذربایجان‌غربی 81 گیگابایت بر ثانیه بود اما امروز به 336 گیگابایت بر ثانیه رسیده و در واقع چهار برابر شده است.
کد خبر: ۶۵۴۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۵ 11 September 2018

به گزارش خبرنگار تابناک آذربایجان غربی محمدجواد آذری‌جهرمی عصر امروز در سومین جلسه شورای اداری آذربایجان‌غربی اظهار کرد: امروز توسعه زیرساخت‌های ارتباطی، توسعه زیرساخت سایر حوزه‌ها بوده، پس برای تامین امنیت بخش‌های امنیتی این استان که ماموریت حفظ امنیت کشور را دارد، نیازمند فناوری ارتباطی هستیم.

وی تصریح کرد: بنابراین دولت آن را به عنوان موضوع اساسی و به عنوان اصول حقوق شهروندی مطرح کرده و آن را با شتاب بیشتری دنبال می‌کند و در سال‌های اخیر نیز اقدامات مناسبی در این حوزه انجام شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه با اشاره به اینکه 90 درصد روستاهای بالای 20 خانوار کشور باید به خدمات اینترنتی مجهز شوند افزود: بنابراین یک جهش قابل توجهی در این حوزه به وجود آمد و امروز 42 شهر آذربایجان‌غربی، به خدمات نسل سه و چهارم مجهز شدند.

وی بیان کرد: در سال 96 و در ابتدای دولت دوازدهم، پهنای باند در آذربایجان‌غربی 81 گیگابایت بر ثانیه بود اما امروز به 336 گیگابایت بر ثانیه رسیده و در واقع چهار برابر شده است و علاوه بر آن، شاخص پهنای باند واگذار شده و ظرفیت شبکه انتقال استان افزایش قابل توجهی یافته است.

آذری جهرمی گفت: علاوه بر آن، هم اکنون 70 درصد اینترنت عراق از آذربایجان‌غربی ترانزیت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون در این استان، 28 درصد روستاها از هر سه نوع خدمات ارتباطی بهره مند هستند اظهار کرد: همچنین 34 درصد روستاها بهره مند از دو نوع و 34 درصد روستاها بهره مند از یک ارتباط و چهار درصد نیز فاقد هرگونه ارتباطی هستند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه شاخص فناوری اطلاعات دارای سه زیرشاخه است افزود: یکی از این زیرشاخه‌ها سواد است در حالی که سطح سواد مناطق روستایی آذربایجان غربی 73 درصد است پس باید تلاش کرد تا این شاخص افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه 200 کیلومتر از جاده های استان فاقد پوشش ارتباطی هستند بیان کرد: با آغاز عملیات اجرایی 80 سایت جدید تا پایان سال، جاده های آذربایجان غربی از پوشش ارتباطی مطلوب برخوردار می‌شوند.

آذری جهرمی گفت: علاوه بر آن توسعه تلفن ثابت روستایی نیز در مناطق روستایی استان کم است و حدود 170 روستای آذربایجان غربی تا پایان سال، دارای تلفن ثابت و اینترنت می‌شوند.

پهنای باند در آذربایجان‌غربی 4 برابر شدپهنای باند در آذربایجان‌غربی 4 برابر شدپهنای باند در آذربایجان‌غربی 4 برابر شدپهنای باند در آذربایجان‌غربی 4 برابر شدپهنای باند در آذربایجان‌غربی 4 برابر شدپهنای باند در آذربایجان‌غربی 4 برابر شدپهنای باند در آذربایجان‌غربی 4 برابر شدپهنای باند در آذربایجان‌غربی 4 برابر شدپهنای باند در آذربایجان‌غربی 4 برابر شدپهنای باند در آذربایجان‌غربی 4 برابر شدپهنای باند در آذربایجان‌غربی 4 برابر شدپهنای باند در آذربایجان‌غربی 4 برابر شدپهنای باند در آذربایجان‌غربی 4 برابر شدپهنای باند در آذربایجان‌غربی 4 برابر شدپهنای باند در آذربایجان‌غربی 4 برابر شدپهنای باند در آذربایجان‌غربی 4 برابر شدپهنای باند در آذربایجان‌غربی 4 برابر شدپهنای باند در آذربایجان‌غربی 4 برابر شدپهنای باند در آذربایجان‌غربی 4 برابر شدپهنای باند در آذربایجان‌غربی 4 برابر شد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار