سخنگوی تعزیرات حکومتی می‌گوید عرضه کالای انبارهای احتکار کشف شده، بر عهده تعزیرات نیست و این سازمان مسئولیتی در این زمینه ندارد.
کد خبر: ۶۵۴۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰ 12 September 2018

به گزارش تابناک : سید یاسر رایگانی در پاسخ به این سئوال که تا کنون چه میزان از کالای انبارهای احتکار کشف شده، در بازار عرضه شده است اظهار کرد: عرضه کالاهای احتکار شده با سازمان تعزیرات حکومتی نیست و بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت است.

مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی در پاسخ به سئوال دیگری درباره آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده‌های احتکار گفت: از ابتدای مرداد امسال تا کنون تعداد 531 فقره پرونده با موضوع احتکار تشکیل شده که از این تعداد 214 فقره پرونده مهم و ملی بوده است.

رایگانی نصریح کرد: ارزش ریالی کل پرونده‌های احتکار، 955 میلیارد و 788 میلیون ریال است که تا کنون در 280 پرونده حکم صادر شده و از این تعداد، 28 حکم، برائت است.

سخنگوی تعزیرات حکومتی در پاسخ به این سئوال که پیشتر تعداد پرونده‌های احتکار بیش از یک هزار مورد عنوان شده بود گفت: ورودی پرونده‌ها با ظن احتکار بالای دو هزار فقره است اما آنچه تحت عنوان احتکار تشکیل شده، 530 مورد است. گاهی اوقات پرونده‌ها ابتدا با ظن احتکار مطرح می‌شود اما در ادامه و پس از انجام بررسی‌ها و تحقیقات، به عناوین دیگری مانند اختفا به قصد گران‌فروشی، قاچاق یا حتی برائت تغییر می‌کند. 

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار