معاون هنری و سینمایی ارشاد خراسان:
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در سالیان اخیر شاهد آن هستیم که استقبال و سرمایه‌گذاری از بخش سینما در استان افزایش یافته که این به معنی افزایش استقبال از سینما در استان است.
کد خبر: ۶۵۴۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۴ 12 September 2018
به گزارش تابناک رضوی؛ افشین تحفه گر درخصوص سطح رضایت و استقبال مردم از سینما گفت: وقتی کمیسیون ایمنی سینما در خصدص این مقوله نظرمثبت اعلام می‌کنند و مجوز فعالیت و نمایش می‌دهد یعنی این‌که این سالن‌ها ازنظر ایمنی و تجهیزات و امکاناتی که ضرورت دارد؛ مشکلی ندارد و در واقع قابل قبول است.
 
 وی عنوان کرد: براساس نوع سطح تجهیزات و امکانات درجه‌بندی سینما متفاوت است؛ به‌عنوان نمونه سینما می‌تواند ممتاز، مدرن، درجه یک، دو؛ یا درجه سه باشد که در فروش بلیط  تاثیربه‌سزایی دارد.
 
 معاون هنری و سینمایی ارشاد خراسان بیان کرد: حدودا 10شهرستان استان سینما دارند و دو شهرستان درحال احداث سینما هستیم و سینمایی با 10 سالن در بینالود طرقبه شاندیز و سینمایی با سه سالن در تربت حیدریه و یک سالن سینما درتربت جام آماده افتتاح است.
 
تحفه گرافزود: شهرستان‌هایی که امکان ساخت سالن سینما ندارند اگرسالن‌ها و مجتمع‌های فرهنگی هنری آن‌ها امکان احداث سالن سینما وجود داشته باشد آن‌ها راتبدیل به سینما می‌کنیم؛ سه شهرستان به دنبال این موضوع هستند و بقیه شهرستان‌ها نیز از طریق واحدهای سیار سینما؛ پنج واحد سینما سیار در استان مستقر است و تاحد امکان سعی می‌کنیم نیاز مردم را برطرف کنیم.
 
وی درخصوص تعداد فیلم‌هایی که سالانه برای اکران در سینما استان ساخته می‌شود گفت: پروانه نمایش فیلم‌های بلند سینمایی در تهران متمرکز است که درآنجا پروانه نمایش فیلم‌ها صادر می‌شود و این امر هنوز به استان‌ها منتقل نشده؛ اما شورای ساخت فیلم‌های ویدیویی بلند را دراستان داریم که بر اساس تقاضای متقاضیان بررسی و پروانه ساخت نیز به آن‌ها اعطا می‌شود.
 
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی بیان کرد: در حال حاضرچهارمین فیلم سینمایی بلند در مشهد درحال ساخت است که ازبین این چهار فیلم مراحل ساخت دو فیلم به پایان رسید؛ دو فیلم دیگر نیزدر نیمه کار هستند وتصویربرداری آن‌ها درحال انجام است.
 
تحفه‌گر خاطر نشان کرد: آخرین فیلم بلند در استان مدیترانه است با کارگردانی آقای هادی حاجت‌مند بوده و در حال ساخت است و تمام عوامل آن استانی و بومی هستند؛ بعد از اتمام ساخت، فیلم را به سازمان سینمایی ارائه می‌کنند و مراحل دریافت پروانه نمایش فیلم را پیگیری می‌کنند.
 
وی اظهار کرد: در دو سال گذشته پردیس سینمایی هویزه جایزه پرفروش‌ترین سینمای کشور را از آن خود کرد؛  استان خراسان رضوی  همیشه عضو سه استان برتر فروش کشور محسوب می‌شود و پرمخاطب‌ترین استان ازلحاظ استقبال مردم از سینما است و اگر بر اساس این شاخص‌ها در نظر بگیریم متوجه خواهیم شد که سطح رضایت مردم ازسالن‌های سینما خوب بوده و سالن‌های سینما از استاندارد نسبتا خوبی برخوردار هستند.
 
معاون هنری و سینمایی ارشاد خراسان عنوان کرد: همچنین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان سینمایی هر سال درارتباط با برنامه‌های انجام شده مثل فیلم‌ها، تولیدات و همه مواردی که مرتبط با این حوزه هستند ارزیابی و نظرسنجی می‌کند.
 
 تحفه‌گر بیان کرد: درحال حاضر آمار جدیدی از رضایت مردم نداریم اما از آن‌جایی که شاهد میزان استقبال خوبی بوده‌ایم مخصوصا در پروژه‌های اخیر که به جمع سینماهای استان اضافه شد، مانند پردیس سینمایی اطلس با11 سالن، پردیس سینمایی گلشن که با چهارسالن به جمع سینماها اضافه شد؛ از طرفی رغبت سرمایه گذاران در حوزه فرهنگی در سرمایه‌گذاری برای ساخت سالن‌های سینما افزایش پیدا کرده و به همین دلیل می‌توانیم این بازخورد را داشته‌باشیم که استقبال از سینما نسبت به سال‌های قبل بهتر شده‌است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار