معاون فرماندار خواستار شد؛
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي فرماندار ميبد اظهار كرد: بايد با انتخاب تيم متخصص، زمينه صادرات بيشتر زيلو به كشورهاي ديگر فراهم شود.
کد خبر: ۶۵۴۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۲ 12 September 2018

«عليرضا ابوالحسني» در جريان بازديد از شرکت تعاونی زيلوبافان اظهار كرد: شرکت تعاونی زيلوبافان یکی از تعاونی‌های موفق شهرستان است كه نقش بسزايي در احياء دوباره زيلوبافي در ميبد داشته و امیدواریم با تلاش تیم مدیریت آن و جذب نيروهاي جوان و متخصص، شاهد توسعه و موفقیت روز افزون این تعاونی در شناساندن اين هنر اصيل به ساير نقاط كشور باشيم و زمينه صادرات اين محصول نيز به كشورهاي ديگر فراهم شود.

وي با اشاره به اين كه با استفاده از نيروهاي متخصص و خوش ذوق، امكان رونق بيش از پيش اين هنر صنعت و تبديل آن به عنوان نماد توليدات ميبد وجود دارد، افزود: بايد تيم قوي و منسجمي جهت طراحي، بازاريابي، تنوع محصول، بسته‌بندي مناسب و تغيير كاربري زيلو تشكيل شود تا زمينه صادرات بيشتر اين هنر دستباف ميبد به كشورهاي ديگر نيز فراهم آيد .

ابوالحسني به پاس قدرداني از تلاش‌هاي اين شركت تعاوني، با اهداء لوح تقدير و تنديس تعاوني برتر دوازدهمين جشنواره تعاوني‌هاي برتر استان از تلاش‌هاي مديريت شركت تعاوني زيلوبافان ميبد تقدير كرد .

«عبدالکریم غني‌پور» مدیر عامل شرکت تعاونی زيلوبافان میبد ننيز در بازدید از این تعاونی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد و نحوه فعالیت این شرکت تعاونی گفت: شرکت تعاونی زيلوبافان ميبد از آبان سال 1351 تأسیس و تاكنون ضمن احياء هنر زيلوبافي به عنوان يكي از صنايع دستي ارزشمند ميبد، تاثير چشمگيري در رونق اين هنر صنعت داشته است .

وي با اشاره به بافت زيلوي پشمي مناسب مناطق سردسير و زيلوي بدون نقش جهت طراحي و چاپ روي اين زيرانداز، گفت: طي چند سال گذشته سفارشات مختلفي جهت تغيير كاربري زيلو داشته‌ايم كه نشان از توجه روز افزون مردم به اين زيرانداز دستباف ميبد دارد .

ابوالحسني معاون فرماندار در ادامه نيز با حضور در شرکت تعاونی توليد خوراك دام و طيور ضياء دانه میبد، ضمن بازدید از این شرکت تعاونی، از نزدیک با نحوه فعالیت این شرکت و تولیدات آن آشنا شد .

گفتني است: در شهرستان میبد بیش از 320 شرکت تعاونی وجود دارد که در بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی و غيره مشغول فعالیت هستند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار