رئیس اتحادیه لوازم التحریر مشهد:
رئیس اتحادیه لوازم التحریر مشهد گفت::حدود ۶۰ درصد نوشت افزار و لوازم التحریر وارداتی و ۴۰ درصد داخلی است.
کد خبر: ۶۵۵۶۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴ 15 September 2018
به گزارش تابناک رضوی؛ موسی فرزانیان رئیس اتحادیه لوازم التحریر ؛با اشاره به تأمین لوازم التحریر برای سال تحصیلی جدید، گفت: با توجه به اجناسی که قبلا انبار بوده یا در بار بوده مشکلی برای تأمین لوازم التحریر در این سال تحصیلی نیست.

وی افزود: با توجه به شرایطی که باید از تولید داخلی استفاده شود، یکسری از کارخانه‌ها ازجمله کارخانه‌های مداد، پاک کن و خودکار باید توان تولیدی خود را بالا برده و سهم بیشتری از بازار را دربر گیرند.

فرزانیان با بیان اینکه برای تولید لوازم التحریر از مواد اولیه ۱۰۰ درصد بی نیاز نیستیم و باید برخی مواد اولیه را وارد کنیم، ادامه داد: برای تولید مداد، چوب، تولید خودکار، جوهر و نوک خودکار و همچنین برای تولید پاک کن، مواد شیمیایی آن وارد می‌شود.

رئیس اتحادیه لوازم التحریر مشهد با اشاره به لزوم تخصیص ارز برای ورود مواد اولیه به کارخانه ها، گفت: تخصیص ارز برای تولید برخی مواد اولیه لازم است تا کارخانه‌ها بتوانند به موقع تولید داشته باشند و برای کمبود لوازم التحریر باید مجوز بدهند، چون یکدفعه نمی‌توان وارد نکرد.

وی با بیان اینکه کیفیت نوشت افزار ما حدود ۵۰ تا ۷۰ درصد است و از درجه خوبی برخوردارند، افزود: لوازم التحریر ما استاندارد است و برای برخی از لوازمی که باید از نظر بهداشتی کنترل شود، نظارت وجود دارد مثل خمیر بازی، اما در کل نظارت دقیقی بر تولید نوشت افزار صورت نمی‌گیرد.

فرزانیان ادامه داد: تولیدات داخلی ما از جمله مداد مشکی و قرمز، پاک کن، خودکار، دفتر و کاغذ در داخل هم تولید می‌شود، ولی مداد فشاری، مغز اتود و ماژیک اکثرا وارداتی است.

رئیس اتحادیه لوازم التحریر مشهد با اشاره به ۲ تا ۳ برابر افزایش قیمت لوازم التحریر، گفت: به علت اینکه کار لوازم التحریر در شهریور شروع می‌شود، گرانی برخی از این لوازم کمتر شده، اما به قیمت اصلی نرسیده، ولی قیمت برخی رسیده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار