رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد گفت: هیچ اتوبوس و مینی‌بوسی با عمر بالای ۱۰ سال در مشهد به مردم خدمات‌رسانی نمی‌کند.
کد خبر: ۶۵۵۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴ 15 September 2018

به گزارش تابناک : مجتبی بهاروند ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هیچ اتوبوس و مینی‌بوسی با عمر بالای ۱۰ سال در مشهد خدمات‌رسانی نکرده و خوشبختانه عمر وسایل حمل و نقل عمومی سازمان اتوبوسرانی  مشهد نسبت به سایر شهرهای کشور از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

وی افزود:درحال حاضر در مشهد ۱۶۰۰ دستگاه اتوبوس و بیش از ۱۸۰ دستگاه مینی‌بوس وظیفه خدمت‌رسانی به شهروندان را برعهده دارند که از این تعداد ۱۵۵ دستگاه اتوبوس و ۵۵ دستگاه مینی‌‎بوس نوسازی شده اند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد ادامه داد: در حال حاضر مهمترین مسئله ما در زمینه حمل و نقل، ناوگان فرسوده است و روش‌ها و رویکردهای اتخاذ شده امروز برای بهبود وضعیت از بازدهی کافی و مناسبی برخوردار نیستند.

وی خاطرنشان کرد: مشهد سالانه میزبان بیش از ۲۰ میلیون زائر و گردشگر ایرانی‌ و خارجی بوده و شورای پنجم شهر مشهد با وجود تنگناهای مالی و مشکلات مختلف نسبت به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی توجه ویژه‌ای داشته به صورتی که در اواخر سال قبل شاهد ورود ۲۱۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی بودیم.

بهاروند تاکید کرد: درمشهد ۱۳۷ خط اتوبوسرانی فعالیت می‌کنند و متوسط زمان انتظار برای اتوبوس و ‌مینی‌بوس در ایستگاه ها ۴.۲ دقیقه محاسبه شده است با این وجود کماکان باید در جهت ارتقاء و بهبود شرایط حمل و نقل عمومی مشهد تلاش کرد چرا که سهم اتوبوسرانی از حمل و نقل عمومی تنها ۱۵.۵ درصد است و این عدد باید افزایش یابد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد بیان کرد:نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در برنامه های مدیریت شهری قراردارد و یکی از اولویت‌ها، استفاده از ناوگان با سوخت پاک است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار