مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان رضوی گفت: ما به‌شدت در حاشیه شهر مشهد نیاز به‌فضاهای آموزشی داریم، در حال حاضر سرانه مشهد به‌طور متوسط 3.5 متر مربع است، که با 5.2 دهم متوسط کشوری عقب هستیم.
کد خبر: ۶۵۵۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱ 16 September 2018

به گزارش تابناک : جاسم حسین‌پور با بیان اینکه ما در کل استان با کمبود کلاس درس مواجه هستیم؛ گفت: ما به‌شدت در حاشیه شهر مشهد نیاز به‌فضاهای آموزشی داریم، در حال حاضر سرانه مشهد به‌طور متوسط 3.5 متر مربع است، که با 5.2 دهم متوسط کشوری عقب هستیم و اگر بخواهیم به آن برسیم باید فضاهای جدیدی را احداث کنیم.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان رضوی از 180 میلیارد تومان اعتبارات ملی و استانی خبر داد و با اشاره به نوسانات اخیر اظهار کرد: با اینکه این مبلغ نسبت به‌سال گذ‌شته افزایش یافته است، اما تحولات اخیر و گرانی شدید در کشور باعث شده است که ارزش این اعتبار کم رنگ نشان داده شود.

وی با بیان اینکه از 43 هزار کلاس موجود در استان 20 درصد آن نیاز به‌بازسازی دارد؛ افزود: باید در این خصوص هم تامین اعتبار شود، تا بتوان این 20 درصد را به‌طور کلی بازسازی کرد، ولی باید نسبت به تامین اعتبار آن نگاه ویژه‌ای صورت گیرد.

حسین‌پور تصریح کرد: علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته ما همچنان در گلبهار و کل استان و به‌ویژه حاشیه شهر مشهد با کمبود فضا مواجه هستیم.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان رضوی با اشاره به‌سفر نوبخت در سال 94 به‌گلبهار و قول کمک به‌ساخت 6 واحد آموزشی در این شهر؛ بیان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته این وعده محقق شده و 6 فضای آموزشی در گلبهار ساخته شده است که این 6 مدرسه از محل کمک‌های آقای نوبخت به‌گلبهار است، که اعتبار آن پرداخت و کار انجام شده است.

وی ادامه داد: این 6 مدرسه هر کدام با 10 کلاس ساخته شده که تلاش می‌کنیم تا در مهر امسال پذیرش دانش‌آموز داشته باشیم، اما اگر نتوانیم تمام این مدارس را به‌مهر برسانیم، 3 مدرسه را برای مهر تجهیز و بقیه را با چند ماه تاخیر تحویل داده می‌شود.

حسین‌پور به‌کمبود کلاس درس در گلبهار اشاره کرد و افزود: در گلبهار جمعیت پراکنده و رو به‌افزایش است، هرچند مدرسه بسازیم، باز هم کمبود داریم، اما وضعیت گلبها‌ر به‌مراتب از سرانه آموزشی در حاشیه شهر مشهد بهتر است، اما باز هم در گلبهار نیاز به‌افزایش کلاس درس جدید داریم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار