آیت الله نوری همدانی: آیت الله نوری همدانی: آیت الله نوری همدانی:
آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، گفت: تشکلی مطالبه گر از فرزندان شهدا ایجاد شود و فارغ از جناح بندی های سیاسی، حل مشکلات کشور و ادامه دادن راه شهدا را مطالبه کند.
کد خبر: ۶۵۶۰۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴ 16 September 2018

به گزارش تابناک قم، وی روز یکشنبه در دیدار نمایندگانی از هیات «فرزندان شهدای اسلام» در قم، با بیان این که در کشور کمبودهای فراوانی از جمله مشکلات اقتصادی وجود دارد، اظهار داشت: تاکید امام(ره) و رهبر معظم انقلاب توجه به وضعیت فقرا در جامعه می باشد و آرمان اسلام و انقلاب، بهبود معیشت مردم و رفع فقر است که تا کنون این آرمان ها محقق نشده است.

وی گفت: مراجع و علما درباره بسیاری از آسیب ها و مشکلات کشور از جمله وضعیت بانک ها و حرام بودن دیرکرد سود بانکی تاکید کرده اند ولی به دلیل این که تشکلی مطالبه گر در کشور وجود ندارد این صحبت ها تاکنون تاثیری نداشته است.

آیت الله نوری همدانی، پیام شهدا را حفظ اسلام و ولایتمداری عنوان کرد و گفت: اسلام دارای ابعاد مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است و پیاده کردن احکام و دستورات آن در تمام ابعاد، در واقع عمل به خون شهداست.

وی در ادامه، شهادت را افتخاری بزرگ دانست و افزود: ما وارث فرهنگ ایثار و شهادت هستیم که ترویج این فرهنگ، بیان آرمان ها و تبیین راه شهدا در شرایط امروز کشور ضروری است.

این مرجع تقلید با تاکید بر ضرورت زنده نگه داشتن یاد شهدا گفت: این کار کمتر از شهادت نیست و خانواده شهدا به عنوان وارثان این فرهنگ عظیم وظایف سنگینی در تبیین راه شهدا دارند.

هیات فرزندان شهدای اسلام با عضویت 10 هزار خانواده شهید از سراسر کشور در سال 1393 در امامزاده صالح(ع) تهران تاسیس شد و در 4 سال فعالیت خود 2100 یادواره شهدا برگزار کرده است. این هیات ماهانه با برگزاری اجتماعی، سالگرد شهدای آن ماه را با حضور خانواده شهدا گرامی می دارد که این اقدام با استقبال مردم و خانواده های شهدا مواجه شده است.

در این دیدار تعدادی از جانبازان و فرزندان شهدا به نمایندگی از خانواده و فرزندان شهدا حضور داشتند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار