معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی عنوان کرد:
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: دامپزشکی خراسان رضوی به جهت حفظ بهداشت عمومی، برای نظارت در ذبح دام‌های نذری هیئت‌های عزادار حسینی اعلام آمادگی می‌کند.
کد خبر: ۶۵۶۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۹ 16 September 2018
به گزارش تابناک رضوی؛ دکتر محمد رشتی باف معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی   با اشاره به مخاطره آمیز بودن کشتار دام در معابر و مساجد و تکایا از نظر بهداشتی، گفت:خیرین و مسئولین هیئت‌های مذهبی گوشت مورد نیاز خود را قبل از تعطیلات تاسوعا و عاشورا از کشتارگاه‌ها و مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی تهیه کرده و جهت انجام کشتار نذری فقط به کشتارگاه ها‌ی مجاز و تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی مراجعه کنند.
 
وی افزود: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده با این مراکز، کشیک فعال در کشتارگاه‌های دام استان جهت انجام خدمات ذبح دام برقرار است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی ادامه داد: کشتار دام خارج از کشتارگاه ممنوع بوده و برابر ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی با متخلفین برخورد قانونی صورت می‌پذیرد.

رشتی باف  با اشاره به پیش‌بینی تمهیدات لازم برای نظارت بهداشتی و شرعی بر کشتار دام در ایام مذکور، گفت: در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی اکیپ‌های بهداشتی دامپزشکی در سطح تمامی شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌ها به حالت آماده باش و فعال می‌باشد که آماده رسیدگی به گزارش‌های مردمی و پاسخ گویی به ابهام و سؤالات می‌باشند.

وی افزود: شهروندان می‌توانند در مشهد با شماره تلفن‌های ۷۵-۳۵-۳۷۲۵۰۰۲۵ و در شهرستان‌ها با شبکه دامپزشکی شهرستان تماس بگیرند.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار