فرماندار تربت حیدریه:
فرماندار تربت حیدریه گفت: متاسفانه اعتبارات اشتغالزایی در بانک های تربت حیدریه بلوکه شده است.
کد خبر: ۶۵۶۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۶ 16 September 2018

به گزارش تابناک رضوی؛ علی رستمی صبح  یکشنبه در جلسه کارگروه اشتغال تربت حیدریه اظهار کرد: دستگاه های اجرایی و به خصوص بانک های عامل باید در اسرع وقت  ضمن تعیین تکلیف طرح ارجاع شده به سامانه، نسبت به جذب منابع ابلاغی اقدام  کنند تا رتبه شهرستان در حوزه پرداخت تسهیلات بهبود یابد.

وی افزود: وضعیت اشتغال در این شهرستان راضی کننده نیست و رفع بخش اعظمی از آن به دست سیستم بانکی و در قالب اعتبارات اشتغالزایی متمرکز است و این در حالی است با وجودی که وضعیت مالی کشور خوب نیست، ولی حداقل جریان تعیین و تخصیص اعتبارات اشتغالزایی مطلوب است ولی مشکل تربت حیدریه در مرحله جذب و تخصیص محلی اعتبارات است.

فرماندار تربت حیدریه گفت: از عقل و منطق اداری ایران به دور است سیستم بانکداری در یک شهر استان، بدون کمترین سنگ اندازی تسهیلات اشتغالزایی بپردازد و در منطقه ما، اعتبارات در بانک ها بلوکه شود.

وی گفت: متاسفانه برخی دستگاه ها نیز در معرفی افراد متقاضی به بانک ها، کوتاهی می کنند اینکه بانک ها اعتبارات دارند یا ندارند، به مدیران دستگاه های اجرایی ربطی ندارد و اینها باید مقدمات کار را فراهم کنند تا به محض تخصیص اعتبارات، مراجعان حداقل معطلی شان تنها در بانک ها باشد.

رستمی گفت: جلسه اضطراری شورای هماهنگی بانک ها با هدف ردیابی اعتبارات اشتغالزایی، بعد تعطیلات دهه نخست محرم برگزار تا مسیر حرکت این اعتبارات دولتی در شهرستان ما مشخص شود تا تشخیص دهیم مشکل  کار در کجاست که هنوز این همه پرونده متقاضیان معطل مانده است.
 
رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تربت حیدریه نیز در این جلسه اظهار کرد: تا پایان وقت اداری ۲۲ شهریور ماه جاری هزار و ۷۰ طرح با اشتغالزایی مستقیم برای چهار هزار و ۲۷۵ نفر و برای دریافت ۶۴۸۶۲۱۶ میلیون ریال تسهیلات، به بانک ها معرفی شده اند.
 
علی اکبر اسماعیل پناه افزود: اما در مدت یاد شده، بانک های شهرستان تنها به ۵۸ طرح، مبلغ ۵۴۹۰۹ میلیون ریال تسهیلات پرداخت کردند که با تزریق این مبلغ، ۱۷۵ شغل مستقیم ایجاد شده همچنین در حوزه گردشگری و صنایع دستی بالغ بر ۱۲۰ طرح به بانک ها در دو قالب اشتغال روستایی و مشاغل خانگی معرفی شده که فقط ۲۰ طرح آن پرداخت شده و بانکها باید با جدیت بیشتری به این مهم اقدام کنند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار