مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی گفت: یک میلیون و 929 هزار نفر از جمعیت سه میلیون و 265 هزار نفری این استان با 61 درصد پوشش از خدمات بیمه سلامت استفاده می کنند.
کد خبر: ۶۵۶۵۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷ 17 September 2018

به گزارش تابناک آذربایجان غربی نادر نانبخش روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: یک میلیون و 152 هزار نفر در صندوق بیمه روستایی و عشایری، 195 هزار نفر در صندوق بیمه کارکنان دولت، 528 هزار نفر در صندوق بیمه همگانی، 20 هزار و 200 نفر در صندوق بیمه ایرانیان و سه هزار نفر در صندوق بیمه سایر اقشار عضو هستند.
وی اضافه کرد: آذربایجان غربی رتبه سوم کشوری را در بخش پوشش بیمه همگانی در اختیار دارد.
وی بیان کرد: ارائه خدمات بیمه ای این صندوق ها با همکاری 57 دفتر پیشخوان و نمایندگی خدمات بیمه ای صورت می گیرد.
مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان غربی افزود: تمامی افراد می توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد بیمه سلامت و با پرداخت 10 هزار ریال صاحب دفترچه بیمه شوند.
وی ادامه داد: در زمان حاضر یکهزار و 700 پزشک و موسسه طرف قرارداد اداره نظارت و ارزشیابی اداره کل بیمه سلامت استان هستند. 
نانبخش بیان کرد: این موسسه ها شامل آزمایشگاه، مرکز رادیولوژی، مرکز فیزیوتراپی، درمانگاه، بیمارستان، مرکز ام آر آی، مرکز جراحی محدود، داروخانه، هفت مرکز سی تی اسکن، کلینیک تخصصی و فوق تخصصی و مرکز سنگ شکن است. 
وی در تشریح بخش دیگری از خدمات بیمه سلامت ادامه داد: پنج گروه از بیماران خاص شامل بیماران کلیوی، تالاسمی، هموفیلی، ام اس و پیوند کلیه با 2 هزارو 800 نفر جمعیت تحت پوشش این بیمه هستند.
وی افزود: بیماران خاص برای هزینه های درمان و بستری هیچگونه هزینه ای پرداخت نمی کنند و 100 درصد هزینه توسط بیمه سلامت پرداخت می شود.
به گزارش ایرنا بیمه سلامت از سال 1393 با اجرای طرح تحول نظام سلامت و تجمیع چند بیمه به ویژه بیمه خدمات درمانی و اقشار مختلف در کشور ایجاد شد و در حال حاضر در کنار بیمه تامین اجتماعی بیشترین سهم را در بازار بیمه ای کشور دارد.
شماره تماس 1666 بیمه سلامت آماده پاسخگویی شبانه روزی به بیمه شدگان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار