معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: با آغاز سال تحصیلی بیش از 30 هزار دانش آموز کلاس‌اولی در کرمانشاه راهی مدرسه می‌شوند.
کد خبر: ۶۵۶۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴ 17 September 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،ناهید فضلی  اظهار کرد: مهرماه امسال در مجموع 174 هزار و 289 دانش‌آموز مقطع ابتدایی استان راهی 2411 مدرسه و 7873 کلاس درس می‌شوند.

وی افزود: از این تعداد 44 هزار و 921 نفر در مدارس روستایی و 129 هزار و 368 نفر در مدارس شهری مشغول به تحصیل خواهند شد.

فضلی تعداد دانش‌آموزان دختر مقطع ابتدایی را بیش از 83 هزار نفر و تعداد دانش آموزان پسر مقطع ابتدایی را نیز بیش از 89 هزار نفر اعلام کرد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: تعداد دانش‌آموزان کلاس اولی استان نیز 30 هزار و 504 نفر است که در 2411 مدرسه مشغول به تحصیل خواهند شد.

به گفته این مسئول، از بین دانش‌آموزان کلاس اولی 14 هزار و 763 نفر دختر و 15 هزار و 741 دانش‌آموز پسر هستند.

وی عنوان کرد: از این تعداد کلاس اولی 22 هزار و 597 نفر در مدارس شهری و بیش از 7900 نفر در مدارس روستایی تحصیل می کنند.

فضلی از رشد 1.25 درصدی دانش آموزان کلاس اولی امسال استان هم خبر داد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه مهرماه امسال نیز مانند سال‌های گذشته دانش‌آموزان کلاس اولی در قالب جشن شکوفه‌ها یک روز زودتر به مدرسه می‌روند، افزود: مدارس ابتدایی از 31 شهریور پذیرای کلاس اولی ها هستند.

وی یادآوری کرد: از آنجایی که کلاس اول اهمیت بسیار زیادی در آموزش دانش‌آموزان دارد، امسال برنامه‌های خوبی برای والدین دانش‌آموزان این پایه در نظر گرفته شده است.

فضلی از تشکیل شورای معلمین هماهنگ مدارس ابتدایی به همین منظور یاد کرد که با حضور معلمان و اولیا مدارس این مقطع تشکیل و هدف این شورا نیز آمادگی برای ورود دانش‌آموزان به مدرسه، تدوین برنامه هفتگی و ... است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه امسال برای والدین کلاس اولی‌ها آموزش‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده، تاکید کرد: کتابی به نام "تار خانه در پود مدرسه" در اختیار والدین قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: برای والدینی که سواد ندارند و یا در برخی مناطق و شهرستان‌ها به زبان محلی صحبت می‌‌کنند نیز هم آموزش به صورت صوتی و هم توسط مدرسین محلی در نظر گرفته شده است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار