صدراعظم آلمان و همتای اتریشی وی درباره لزوم حفاظت هر چه بیشتر از مرزهای اروپایی به اتفاق‌نظر رسیدند.
کد خبر: ۶۵۶۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹ 17 September 2018

به گزارش تابناک : آلمان از سیاست‌های اتریش در زمینه لزوم حفاظت از مرزهای اروپایی حمایت کرد.

«آنگلا مرکل» صدراعظم و «سباستین کورتس» همتای اتریشی وی در زمینه جلوگیری از ورود پناهجویان به اتحادیه اروپا به توافق رسیدند. آنها تصمیم دارند که با پیگیری مجموعه‌ای از تدابیر با پناهجویان غیرقانونی مقابله کنند. این تصمیم در شرایطی گرفته می‌شود که سران اروپایی برای تغییر در راه‌های اصلی ورود پناهجویان از منطقه مدیترانه تحت فشار قرار گرفته‌اند.

مرکل و کورتس در نشست روز یکشنبه تصمیم گرفتند تا با شماری از کشورهای آفریقایی در این زمینه همکاری داشته باشند و از پیشنهاد «ژان کلود یونکر» رئیس‌کمیسیون اروپا در زمینه افزایش نیروهای آژانس حفاظت از مرزهای آبی و خاکی اروپا (Frontex) به 10 هزار نفر تا سال 2020 استقبال کردند.

مرکل و کورتس پیشتر در زمینه پذیرش پناهجویان به شدت با هم اختلاف داشتند اما با رایزنی «هورست زیهوفر» وزیر کشور آلمان که وی هم از حامیان جلوگیری از ورود پناهجویان به کشور است، دیدگاه‌های برلین و وین به هم نزدیکتر شده است.

یک سخنگوی دولت اتریش در این مورد به خبرگزاری آلمان گفت که دیگر هیچ نقطه‌ای بدون حفاظت از مرزهای خارجی اتحادیه اروپا وجود نخواهد داشت. از این رو تقویت نهاد فرانتکس بسیار مهم است

. صدراعظم اتریش همچنین اعلام کرده که باید در زمینه جزئیات این مورد رایزنی شود

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار