جعفری:
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری یزد با اشاره به ضرورت ترویج شعر و ادب فارسی بین جوانان و نوجوانان، گفت: راه‌اندازی‌ کانون زبان فارسی و خانه ادبیات در یزد ضروری است.
کد خبر: ۶۵۶۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴ 18 September 2018

«محمدعلی جعفری»ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع)­ با بیان این‌که در چند دهه اخیر توجه به ارکان زبان فارسی برای نسل جوان به طور منسجم و مدون انجام نشده است،‌ اظهار کرد: متأسفانه فارغ التحصیلان دانشگاهی هم آن طور که باید شاید به بحث شعر و ادبیات فارسی اشراف ندارند.

وی پرداختن به زبان فارسی را یکی از ضرورت‌های اجرایی برای نهادهای آموزشی و فرهنگی دانست و افزود:‌ توجه به ادبیات فارسی در حقیقت حراست و احیای سنت‌ها و ارزش‌های اصیل ایرانی اسلامی است.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری یزد در ادامه با بیان این‌که در گذشته بوستانت و گلستان فارسی نقل مجالس رسمی و خانوادگی بوده است،‌گفت:‌ نهادینه کردن فرهنگ و زبان پارسی باید در اولویت اجرایی مسئولان و مدیران حوزه فرهنگ و ادب قرار گیرد.

جعفری برگزاری جلسات هم اندیشی با ادیبان و شاعران را از دیگر ضرورت‌های اجرایی برای توسعه فرهنگ عمومی استان و کشور دانست و بیان کرد: باب ارتقا و رشد ادبیات فارسی باید بیش از پیش در جامعه نهادینه شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که آموزش زبان انگلیسی بین جوانان و نوجوانان رونق خوبی پیدا کرده، بیان کرد: این رونق موجب کمرنگ شدن شعر و ادب فارسی بین جوانان و نسل جدید شده است.

این مقام مسئول راه‌اندازی کانون زبان فارسی را یکی از راهکارهای مناسب برای جبران کمرنگ شدن ادبیات فارسی در یزد عنوان کرد و افزود: استان یزد به خانه ادبیات نیاز دارد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار