برخی مردم و طلاب شهرستان نیشابور با تجمع در محل آموزش‌وپرورش نیشابور اعتراض خود را به توهین‌های یک معلم به عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) ابراز کردند.
کد خبر: ۶۵۷۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰ 18 September 2018

به گزارش تابناک : در پی توهین یکی از معلمین و اعضای شورای شهر نیشابور به ساحت مقدس عزاداران امام حسین(ع)، عده‌ای از مردم در محل آموزش‌وپرورش این شهرستان تجمع کردند که به نیابت از این افراد طلاب و علمای شهرستان با حضور در دفتر ریاست آموزش‌وپرورش شهرستان نیشابور اعتراض‌ها را نسبت به این اداره مبنی بر عدم برخورد با هتاک به عزاداران امام حسین (ع) ابراز کردند.

در ابتدای این مراسم که با حضور معاون اداری مالی، حراست و برخی معاونین این اداره برگزار شد، امام‌جمعه سابق شهرستان فیروزه اظهار کرد: امام‌جمعه نیشابور در مصاحبه‌ای که با خبرگزاری فارس داشت؛ گفت که این فرد بارها مبانی اسلام و حکومت دینی را در سر کلاس‌های خود و برای دانش آموزان زیر سؤال برده است.

حجت‌الاسلام غلامرضا شرعی، یکی از طلاب حاضر در این تجمع تصریح کرد: بارها این گزارش‌ها به آموزش‌وپرورش رسیده است، تا کنون این اداره هیچ اقدامی انجام نداده است، ولی این اظهارنظری که درباره عزاداران حسینی انجام شده است، همه شهرستان را تحت شعاع قرار داد.

وی ادامه داد: ما به نیابت از مردم در این محل جمع شده‌ایم تا اعتراض آن‌ها را به گوش شما برسانیم، کجا این اختیارات به معلم‌ها داده‌ شده است که در کلاس چنین حرف‌هایی زده شود؟

حجت‌الاسلام علی علم‌الهدی، دیگر روحانی که در این تجمع حضور یافته بود، گفت: این فرد چه حقی دارد که در آموزش‌وپرورش و به دانش‌آموزان مدرسه تیزهوشان که نخبه‌های شهر هستند می‌گوید چند تا عرب بوده‌اند که هزار و 400 سال قبل کشته‌ شده‌اند و ما نباید برای آن‌ها عزاداری کنیم؟ به چه حقی چنین حرفی را در مدرسه زده است؟

وی تصریح کرد: به ولایت، شهدا و شهید قاجاریان توهین کرد، سکوت کردیم ولی در برابر گستاخان به امام حسین (ع) هرگز سکوت نمی‌کنیم.

حجت‌الاسلام مجتبی خوشبیان نیز که همراه دیگر روحانیان در این مراسم حاضر شده بود، با اشاره به این مطلب که خودم شاگرد ایشان بوده‌ام تأکید کرد: بارها شبهه‌های مختلفی را که مطرح می‌کرد، شنیده‌ام، آن زمان هم اعتراض کردیم ولی هیچ برخوردی صورت نگرفته است، آیا قرار است این توهین‌ها و شبهه‌ها در مدارس ادامه داشته باشد؟ اعتقاد داریم که برخورد قاطع و محکم نیاز است.

معاون اداری و مالی آموزش‌وپرورش نیشابور گفت: وقتی این اتفاق را شنیدم بسیار ناراحت شدم، اما در رابطه با لغو و اخراج این فرد قوانینی دارد و باید این روال طی شود، این موضوع باید در هیأت تخلفات مطرح شود و حتی امکان دارد این فرد اخراج شود.

احمد گلستانی خاطرنشان کرد: خواسته‌های ما هم مثل شما است، از طریق حراست موضوع را به استان منعکس می‌کنیم.

معاونت آموزشی متوسطه آموزش‌وپرورش نیشابور نیز اظهار کرد: یک خطایی شده است، خواهش می‌کنم موضوع به کل جامعه فرهنگیان تعمیم داده نشود، یک فردی خطا کرده است و ربطی به جایگاه شغلی او ندارد.

ابراهیم امین‌نژاد افزود: این بحث در استان در حال پیگیری است و این موضوع جلسه استان را تحت شعاع قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: مردم به شما اعتماد دارند، خدایی نخواسته نباید اشتباه یک معلم باعث بی‌اعتمادی مردم به آموزش‌وپرورش شود، ما هم پیگیری می‌کنیم تا این تخلف از مجرای قانونی حل شود.

حسینی، حراست آموزش‌وپرورش نیشابور نیز در ادامه گفت: ما پای نظام هستیم و شب و روز هم هستیم، گفتمان انقلاب را در مدارس راه می‌اندازیم، ما اعتقاد داریم که یک جبهه مخالف در حال کار در مدارس است و باید با آن مقابله کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار