معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور:
معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور گفت: از ابتدای سال ۸۲ تا پایان اردیبهشت امسال بیش از ۱۵۶ هزار میلیارد ریال به حساب دهیاری‌ها واریز شده است.
کد خبر: ۶۵۷۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۹ 18 September 2018
به گزارش تابناک رضوی؛ سعید رضا جندقیان بیدگلی معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور در نشست هم اندیشی دهیاران سه شهرستان کاشمر، خلیل آباد و بردسکن در کاشمر  گفت: در گذشته هفت هزار میلیارد ریال برای توزیع در اختیار سازمان شهرداری‌ها بود که از ابتدای امسال در اختیار این سازمان گذاشته نشده است.
 
وی افزود: از نمایندگان مجلس درخواست کردیم این مبلغ را به سازمان شهرداری‌ها برگردانند تا بتوانیم اعتبارات لازم برای اجرای پروژه‌ها و خرید ماشین آلات مورد نیاز را از این محل تامین کنیم.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور  گفت: در ۳۰ سال قبل روستائیان در تولید ناخالص ملی کشور حدود ۲۵ درصد نقش داشتند، ولی این رقم در سال ۹۵ به ۱۰ درصد کاهش یافته است.

جندقیان بید گلی با بیان اینکه در پنج سال اخیر بسیاری از محصولات کشاورزی در حاشیه شهر‌های بزرگ تولید می‌شوند که ساکنان آن روستایی نیستند افزود: این فاجعه است که ۲۰ میلیون و ۷۶۰ هزار نفر جمعیت روستایی فقط سه تا پنج درصد در تولید ناخالص ملی کشور نقش داشته باشند.

در کنار کشاورزی باید به کشاورزان در روستا‌ها آموزش دهیم

بهروز بنیادی نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل آباد در مجلس شورای اسلامی نیز هم در ادامه در این نشست گفت: در چند سال اخیر قدم‌های بزرگی در خدمات رسانی و ایجاد زیرساخت در روستا‌ها برداشته شده به طوریکه قبل از آن کاری برای روستا‌ها انجام نشده است.

وی با تاکید بر توانمندی روستائیان افزود: در روستا‌ها شاهد خرده مالکی هستیم که درآمد را کاهش داده است.

نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کنار کشاورزی باید به کشاورزان در روستا‌ها آموزش دهیم تا در اوقات فراغت بتوانند اقدامات دیگری انجام دهند، اظهار داشت: در نیمه دوم سال اغلب خانواده‌های روستایی بیکارند و توان بانوان روستایی مورد غفلت قرار گرفته است.

بنیادی گفت: باید با آموزش‌های لازم به دهیاران توان اقتصادی روستا‌ها را افزایش داد.

وی تداخل وظایف دستگاه‌ها در روستا‌ها را از مهمترین مشکلات دانست و افزود: دستگاه‌های بسیاری امروز در روستا‌ها متولی هستند و شاخص‌ها و استاندارد‌ها و قوانین با یکدیگر متفاوت است که این امر سبب سرگردانی دهیاران، شوراها، فرمانداران و مردم شده است.

نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در مدیریت روستایی شاهد آشفته بازار هستیم که باید در این زمینه فکر اساسی انجام شود.

رشد چشمگیر اعتبارات تخصیصی به دهیاری‌ها 

محمد علی همدمی نژاد مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست با بیان اینکه اعتبارات تخصیصی به دهیاری‌ها طی سال‌های اخیر رشد چشمگیر داشته است گفت: اعتبارات دهیاری‌های کاشمر در سال ۹۵ حدود ۴۷ میلیارد ریال بود که در سال گذشته به ۷۱ میلیارد ریال افزایش یافت.

 وی افزود: اعتبارات دهیاری‌های شهرستان بردسکن از ۲۶.۹ میلیارد ریال به ۵۱.۷ میلیارد ریال و در شهرستان خلیل‌آباد از ۲۱.۱۵ میلیارد ریال به ۳۷ میلیارد ریال افزایش یافته است.

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری خراسان رضوی  اظهار داشت: در هفته دولت نیز پروژه‌هایی افتتاح کردیم که بیشتر از این اعتبارات بود و این نشان می‌دهد مردم روستا مشارکت بسیار خوبی در اجرای پروژه‌ها داشته اند.

همدمی با بیان اینکه با همکاری پلیس راه، هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی آموزش‌های سوانح و تصادفات برای دهیاران برگزار شده است گفت: بر اساس آمار، تصادفات امسال به دلیل آموزش‌های ارائه شده نسبت به سال‌های قبل ۲۰ درصد کاهش یافته که این امر نشان می‌دهد آموزش‌ها از تاثیر گذاری خوبی برخوردار بوده اند که باید به روستائیان نیز انتقال داده شود.

وی افزود: در طول سال نیز آموزش‌های متعدد برای دهیاران در نظر گرفته شده و در چند روز آینده آموزش آتش نشانی نیز برگزار و نیرو‌هایی برای ایستگاه‌های آتش نشانی در روستا‌ها بکار گرفته خواهند شد.

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری خراسان رضوی اظهار داشت: در آغاز اجرای طرح ارائه تسهیلات اشتغالزایی به روستا‌ها در جایگاه بیست و هشتم بودیم، اما با تلاش‌های انجام شده در حال کسب مقام اول کشور هستیم.

در این نشست فرمانداران شهرستان‌های کاشمر، خلیل آباد و بردسکن به بیان مشکلات و توانمندی‌های روستا‌های این سه شهرستان پرداخت و اولویت‌ها و نیاز‌های منطقه خود را بیان کردند.  
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار