امام‌جمعه اردکان:
امام‌جمعه اردکان با اشاره به ایستادگی ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس گفت: درس بزرگ مکتب عاشورا، ایستادگی و مقاومت در برابر ظالمان و مستکبران است.
کد خبر: ۶۵۷۸۱۸
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵ 22 September 2018

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معصیت و گناه با اشاره به ملاک پیروزی و شکست گفت: ملاک پیروزی و شکست، رسیدن به هدف است ازاین‌جهت پیروز حقیقی میدان کربلا حضرت امام حسین (علیه‌السلام) است نه یزید. خیلی وقت‌ها پیروزی ظاهری نشانه زبونی و شکست است.

وی افزود: این صریح کلام حضرت امیر (علیه‌السلام) است که؛ الغالب بالشّر مغلوب، کسی که بابی انصافی و بدی پیروز می‌شود در حقیقت شکست‌خورده است. معیار پیروزی و شکست را فقط ظاهر ندانید. پیروزی در دین، اخلاق و انصاف و انسانیت هم مهم بلکه مهم‌تر است.

امام‌جمعه اردکان گفت: یزید ظاهراً پیروز بود اما در حقیقت این پیروزی عامل شکست و فلاکت ابدی‌اش شد. این سنت الهی مخصوص یزید تنها هم نبوده و نخواهد بود. نکته دیگر اینکه فقط پیروزی در عرصه حال و زمان حاضر مهم نیست، پیروزی در تاریخ و پیش افکار عمومی آیندگان هم مهم است، آیندگان با غربال به سراغ گذشتگان می‌روند و به‌سادگی در برابر کسی تعظیم نمی‌کنند.

وی اظهار داشت: پیرو واقعی حضرت امام حسین (علیه‌السلام) گاهی در میدان ظاهری، مرگ و شکست را می‌پذیرد ولی حاضر نیست اخلاق، انصاف، انسانیت و عزتش لکه‌دار شود.

شاکر در خطبه دوم با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام گفت: کسی که خداوند در دلش محبت به اهل‌بیت را قرار دهد به خیر دنیا و آخرت دست پیداکرده است و شک نکند که اهل بهشت است. باید از خداوند بخواهیم که محبت واقعی همراه با عمل را به ما عنایت کند. یکی از نشانه‌های واقعی محبت به اهل‌بیت این است که ما مجالس عزاداری را برگزار می‌کنیم.

وی افزود: درس بزرگ مکتب عاشورا، ایستادگی و مقاومت در برابر ظالمان و مستکبران است. ملت ما این درس را در طول چهل سال که از انقلاب اسلامی می‌گذرد و بخصوص در هشت سال دفاع مقدس در عمل اجرا کرده است.

خطیب نماز جمعه اردکان گفت: اگر ملت ما مانند دوران دفاع مقدس که ایستادگی کرد به حضرت امام حسین (علیه‌السلام) اقتدا کند شیرینی استقامت که همان عزت و زبونی دشمن است را خواهد دید. پیام مکتب عاشورا و پیروان مکتب عاشورا این است که ما حاضر نیستیم به خاطر امور دنیوی و مادی زیر بار منت دشمن برویم.

وی گفت: یاد و نام شهدای عزیز، ایثارگری‌ها و فداکاری‌های دوران دفاع مقدس باید در میان ما زنده باشد. هر مکتبی و هر حماسه‌ای برای اینکه ماندگار باشد و درس‌های آن کهنه نشود به مبلغ و یادآوری نیاز دارد. قیام عاشورا به خاطر پیام‌رسانی اهل‌بیت این‌گونه ماندگار شده است. هشت سال دفاع مقدس ما نیز به پیام‌رسانی نیاز دارد.

شاکر اظهار داشت: شهرداری و شورای شهر طرحی را ارائه دادند که تصاویر و بعضی از جملات شهدا در شهر بخصوص در ورودی شهر نمایان باشد. باید این طرح هرچه زودتر عملی شود و معطل نکنند. اگر ما یاد و نام این ایثارگری‌ها را زنده نگه بداریم خداوند نیز به ما توجه ویژه‌ای می‌کند. ما باید قدرشناس این ایثار و فداکاری‌ها باشیم.

وی گفت: مقام معظم رهبری بارها تأکید کرده‌اند اگر ما در هشت سال دفاع مقدس موردحمله و هجمه قرار گرفتیم اگر امروز دشمن بر ما فشار می‌آورد و تحریم می‌کند و مشکلات اقتصادی ایجاد می‌کند علت دشمنی و حمله‌های دشمن به خاطر مسائل حقوق بشر و هسته‌ای نیست این‌ها بهانه است. علت اصلی همه این دشمنی‌ها این است که ملت ما روی پای خود ایستاده است و حاضر نیست که برده دیگران شود و مثل بعضی از کشورهای دیگر زیر بار و یوغ استکبار برود و تسلیم شود.

امام‌جمعه اردکان گفت: این ایستادگی و این عزت هزینه دارد و ملت ما این هزینه را داده است و با اقتدا به حضرت امام حسین (علیه‌السلام) راه شهدا را ادامه خواهد داد و انشا الله سرافراز بیرون خواهد آمد و ما با این ایستادگی هم دشمن را تضعیف می‌کنیم و هم قدرت خودمان را زیاد می‌کنیم. هرچه ملت ما بیشتر استقامت کند مرد میدان‌های سخت می‌شود.

وی ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی جدید از زحمات کسانی که برای بازگشایی مدارس در اول مهر تلاش می‌کنند تشکر و قدردانی کرد و گفت: همه مسئولین هم باید با آموزش‌وپرورش همکاری کنند. آموزش‌وپرورش مجموعه‌ای است که متعلق به همه مردم است و همه مردم به‌نوعی با آن ارتباط دارند.

شاکر تصریح کرد: معلمان و مجموعه آموزش‌وپرورش نیز باید تمام توان خود را به کار ببرند و بدانند که امروز جهاد بزرگ آن‌ها خدمت به این نسل جوان است. آینده کشور ما درگرو نسل جوان و نیروی انسانی جوانی است که باایمان، معنویت، علم، تخصص و بااراده به این مملکت خدمت کنند. اگر خدای‌ناکرده نسل آینده ما ازنظر ایمان و معنویت ضعیف باشد و ازنظر علم و دانش و تخصص ضعیف باشد و به این نظام و انقلاب باور و اعتقاد نداشته باشد هرچه ما ازنظر اقتصادی و سیاسی هم قوی باشیم آینده کشور ما درخطر است.

وی گفت: نیروی انسانی آینده، مدیران و مسئولان آینده کشور ما این جوانان و نوجوانان هستند. معلمان و مربیان باید خیلی دقت کنند و بدانند که تمام حرکات و رفتار آن‌ها به دانش آموزان درس می‌دهد و آن‌ها الگو می‌شوند. به‌گونه‌ای نشود که دانش آموزان با صحبت و عمل یک معلم ازنظر اعتقادی و باورها تضعیف شوند.

امام‌جمعه اردکان در پایان اظهار داشت: حساب آموزش‌وپرورش باید جدا باشد و خدای‌ناکرده نباید مسائل جناحی و سیاسی به این حوزه وارد شود. در حال حاضر رئیس آموزش‌وپرورش اردکان در حال بازنشسته شدن است و آموزش‌وپرورش اردکان به مدیریتی قوی نیاز دارد که اکثریت جامعه فرهنگیان آن را بپذیرند. اگر اینجا بخواهند مسائل سیاسی و جناحی را وارد کنند خیانت بزرگی انجام می‌دهند. هرکسی که بتواند این مسئولیت را بهتر انجام دهد باید آن را بر عهده بگیرد. به‌گونه‌ای نباشد که با اعمال‌نفوذ و تحریک و فشار کسی را مسئول کنند و فردا مسائل آموزش‌وپرورش روی زمین بماند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار