نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: برخی از فریب‌خوردگان گلایه می‌کنند چرا ما باید در سوریه بجنگیم؟ که در پاسخ به آن‌ها باید گفت: اگر ما نرویم آن‌ها به سراغ ما می‌آیند و باید در همدان و کرمانشاه جلوی آن‌ها ایستاد.
کد خبر: ۶۵۷۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۴ 24 September 2018
آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی گفت: حکومت نوپای ایران در برابر تهاجمات بیرحمانه ۴۸ کشور دنیا قدرتمندانه، هشت سال ایستادگی کرد که این را می‌توان به عنوان معجزه قرن از آن یاد کرد.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله طه‌محمدی در مراسم رژه نیرو‌های مسلح در میدان باباطاهر همدان، با بیان اینکه دفاع در ناموس خلقت یک سنت، ثابت، تغییرناپذیر است، افزود: هیچ موجود زنده‌ای در عالم نیست که قانون دفاع از خود را نداشته باشد.

وی ادامه داد: در دین اسلام دفاع جزء واجب‌ترین واجبات دینی ما است تا آنجا که اگر کسی توان داشته باشد و از جان، مال و ناموس خود دفاع نکند، محکوم است.

طه‌محمدی به اهمیت دفاع در اسلام و دیدگاه ائمه اشاره و عنوان کرد: دفاع نکردن از حریم شخص، خانواده، شهر و کشور برای آنانی که توان دارند، اگر به میدان نیایند، گناه کبیره و جرم و جنایت محسوب خواهد شد.

وی اضافه کرد: بر طبق آیات و روایات، اگر دفاع جانانه انسان‌های غیرتمند، متدین و اهل ارزش‌ها نباشد، دشمن غدار مساجد، نمازها، کلیسا‌ها و اماکن ارزشی را نابود خواهد کرد.

امام جمعه همدان تأکید کرد: دفاع امری نیست که کسی آن را کم انگارد به طوریکه به همه افراد جامعه اعم از کودکان تا زنان در حد توان واجب است.

وی با اشاره به هشت سال دفاع مقدس، تصریح کرد: اگر فرزندان عاشورا مسئولانه، غیرتمندانه، عاشقانه و عارفانه از حریم دین و انقلاب دفاع نمی‌کردند خدا می‌داند چه اتفاقی برای کشور می‌افتاد.

وی بیان کرد: در جنگ نیابتی آمریکا در عراق و سوریه میلیون‌ها نفر قربانی و اسیر شدند و هزاران نفر مجبور به ترک کشور و خانه و کاشانه خود شدند و جنایاتی به این افراد تحمیل شد که تاریخ قادر به ثبت این جنایات نبوده است.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان اظهار کرد: بیش از ۷۰ سال صهیونیست‌ها، قبله اول مسلمانان را اشغال کرده و حجم جنایت را فقط خدا می‌داند.

وی با بیان اینکه یمن در بدترین شرایط ممکن زیر حمله‌های عربستان قرار دارد، عنوان کرد: امروز سرنوشت کشور افغانستان غم‌بارترین سرنوشت کشور‌های اسلامی است به طوریکه آمریکا در این کشور در حال تربیت دو هزار نفر داعشی است تا توان مملکت‌های اسلامی را گرفته و سلطه خود را بر مردم تحمیل کند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه امام حسین (ع) مرگ سرخ را به زندگی ننگین ترجیح دادند، تأکید کرد: باید بدانیم ایثارگری‌های رزمندگان و ارتش جمهوری اسلامی، سپاه سرافراز پاسداران و نیروی انتظامی در طول دفاع مقدس چکار کردند.

طه‌محمدی با اشاره به واقعه عاشورا عنوان کرد: در جبهه شرک و کفر ۳۰ هزار نفری، جبهه حق‌پرستان تنها ۷۲ نفر بودند که بعد از گذشت ۱۴۰۰ سال از آن واقعه، دفاع یاران امام حسین (ع) از حریم حق و حقیقت گوش فلک را پر کرده و نفرت جهانیان از دشمنان و یزیدیان هر روز بیشتر می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار