امام جمعه مهریز؛
امام جمعه مهریز گفت: جلوه ویژه عاشورا رضایت خداوند است برکت و نورانیت آن تا قیامت ادامه دارد.
کد خبر: ۶۵۸۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹ 23 September 2018

عبدالرضا محی الدینی در مراسم امروز سیزدهم محرم درمحل فرمانداری مهریز، ضمن تسلیت این ایام و محکوم کردن حمله تروریستی به اهواز گفت: شهادت امام حسین (ع) دنیا را تکان داد برکت و نورانیت آن تا قیامت ادامه دارد.

وی با اشاره به دستاورد‌ها قیام ابا عبدالله الحسین (ع) اظهار داشت: اولین دستاورد شعور حسینی همرا با شور حسینی است شعور حسینی همان زیبایی‌های است که حضرت زینب در کربلا مشاهده کرد نوجوانی که مرگ را مانند عسل می‌داند و نسبت به آن معرفت داشت.

حجت الاسلام محی الدینی ادامه داد: اگر در جامعه ما این شعور معرفت حضور پیدا کند جامعه نورانیت ویژه‌ای می‌گیرد.

امام جمعه مهریزگفت: جنبه معنوی واقعه کربلا محل گرفتن امام حسین (ع) برای فریضه نماز بود که جامعه امروزی از این معنویات فاصله گرفته نماز واقعی می‌تواند ما را از بدی‌ها و زشتی‌ها باز دارد.

این مسئول با بیان این که جلوه ویژه عاشورا رضایت پروردگار است ادامه داد: اخلاص در واقعه کربلا موج می‌زد پایبند قدرت و مادیات نبود وقتی که دین در خطر افتاد هم جان و مال را مانند شهدای هشت سال دفاع مقدس برای حفظ آن در راه خدا فدا کردند.

محی الدینی افزود:دیگر دستاورد قیام امام حسین (ع) امر به معروف و نهی از منکر است یعنی مواظبت از خود و دیگران که از خط قرمز‌های خداوند عبور نکنند هر فردی که حدود خداوند را بشکند ظالم است نباید از ائمه معصومین جلو بزنیم یا عقب بمانیم.

وی گفت: تعظیم در مقابل امام حسین (ع) همان شور حسینی است که امام خمینی می‌فرماید همین محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار