دبیر ستاد مرکزی اربعین آخرین جزئیات درباره هزینه "ویزا" و عوارض خروج زائران اربعین حسینی را اعلام کرد.
کد خبر: ۶۵۸۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵ 23 September 2018

به گزارش تابناک : شهریار حیدری با اشاره به مشخص شدن شعار اربعین امسال اظهار کرد: با توجه به اینکه شناختن راه امام حسین (ع) و یاران باوفایشان نیاز جوامع امروزی است، بر همین اساس در جلسه اخیر ستاد مرکزی اربعین شعار اربعین امسال را مبتنی بر همین امر برگزیده‌ شده است.

وی «الحسین یجمعنا» را شعار اربعین سال 97 عنوان کرد و افزود: پیاده‌روی اربعین حسینی یک اقدام فرهنگی و جهانی است که با توجه به شرایط خاص منطقه برگزار می‌شود که انتخاب شعار اربعین نیز باید همراستا با این اقدام مهم باشد همچنین در ستاد اربعین رنگ قرمز که سال گذشته منتخب شده بود، به عنوان رنگ انتخابی امسال نیز تعیین شد.

حیدری با بیان اینکه در کمیته اربعین 17 کارگروه فعالیت می‌کنند، گفت: هر کدام از کارگروه‌ها شرح وظایف مشخصی در اربعین دارند و ما در حوزه سیاست‌گذاری و اجرایی برنامه‌ریزی می‌کنیم.

وی درباره هزینه ویزای اربعین حسینی نیز خاطرنشان کرد: تاکنون هزینه ویزای اربعین حسینی مشخص نشده است و این مبلغ را باید کشور عراق به ما ابلاغ کند.

دبیر ستاد مرکزی اربعین در ادامه به عوارض خروج از کشور اشاره کرد و گفت: گمرک عوارض خروج از مرزها را تعیین می‌کند و وزارت کشور عوارضی در مرزها دریافت نمی‌کند؛ اما بر اساس قوانین اعلام شده از سوی گمرک، زائران اربعین که به صورت زمینی به عتبات مشرف می‌شوند، عوارض پرداخت نمی‌کنند.

سال گذشته بیش از 2 میلیون زائر ایرانی در ایام اربعین به کشور عراق سفر کردند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار