معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: مانور شهری با عنوان نه به خودروی تک سرنشین، از یکم تا پنجم مهرماه در اصفهان برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۶۵۸۹۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷ 24 September 2018

به گزارش تابناک : مرتضی رشیدی در خصوص فعالیت‌های ستاد مهر اظهار داشت: اتفاقی که هر سال در مدیریت شهری اصفهان و مشخصاً شهرداری اصفهان در خصوص بازگشایی مدارس می‌افتد، تشکیل ستادی تحت عنوان ستاد مهر است که متشکل از حوزه معاونت فرهنگی، اجتماعی شهرداری اصفهان، معاونت حمل و نقل و ترافیک و اداره کل ارتباطات و خدمات شهری شهرداری اصفهان و البته ارگان‌ها و نهادهای مختلف شهری دیگری همچون پلیس راهور و اداره کل آموزش و پرورش است.

وی افزود: بخشی که حوزه معاونت اجتماعی عهده‌دار آن بوده فضاسازی شهری با موضوع بازگشایی مدارس و با هدف ارتقای فرهنگ شهروندی بود که سعی شده همه ظرفیت‌های تبلیغاتی شهری و شهروندی اعم از ظرفیت تابلوهای راهنمایی و رانندگی، ایستگاه‌های وسایل حمل و نقل عمومی و تبلیغات فضای مجازی در خدمت این ستاد قرار گیرد.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تصریح کرد: امیدواریم مجموعه تبلیغات شهری که با توجه به شروع فصل مدارس انجام داده‌ایم توانسته باشد ضمن فرهنگ‌سازی، باعث ایجاد فضای ویژه‌ای هم برای بزرگسالان به جهت رعایت قوانین و مقررات عبور و مرور و ایمن‌سازی رفت و آمدها، و هم برای کودکان و نوجوانان به جهت رعایت قوانین و مقررات حمل و نقل شده باشد.

وی ادامه داد: از برنامه‌های دیگری که این ستاد دنبال کرد توزیع بیست هزار جلد کتاب با موضوعات شهروندی و مشخصاً حوزه حمل و نقل ترافیک بود که در ایستگاه‌های بی آرتی و ایستگاه‌های مترو طی پنج روز از اول تا پنجم مهرماه توزیع خواهد شد.

رشیدی با اشاره به اینکه کتاب شهروندی ماحصل فعالیت گروهی و کارشناسی شده در حوزه حمل و نقل بوده اذعان داشت: امیدواریم که این کتاب بتواند راهنمای خوبی برای دانش آموزان، محصلین و عموم افراد جامعه باشد.

وی به تدارک یک مانور شهری به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های ستاد مهر اشاره کرد و گفت: تدارک مانور شهری با عنوان نه به خودروی تک سرنشین، از یکم تا پنجم مهرماه برگزار خواهد شد.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بیان کرد: هر سال با شروع فصل بازگشایی مدارس یکی از معضلاتی که گریبان کلان شهرهاست و اصفهان هم از این قاعده مستثنا نیست، مباحث ترافیکی است که قرار است این مانور رعایت عدم استفاده از خودرو تک سرنشین، حمل و نقل پاک، با استفاده از حمل و نقل عمومی را به شهروندان گوشزد کند تا بتوانیم بخشی از این مشکل و معضل ترافیکی را حل کنیم.

رشیدی خاطرنشان کرد: معاونت اجتماعی و شهروندی سازمان برنامه‌ی دیگری را با استفاده از گروه‌های هنری تا سوم مهرماه اجرا خواهد کرد که طی این برنامه سعی شده فضای نشاط‌آوری در مبادی و ورودی‌ها ایستگاه‌های مترو و بی آرتی و فضاهای حمل و نقلی در داخل شهر به وجود بیاید؛ این تیم هنری با استفاده از عروسک‌ها و تن پوش‌های مختلف در ایستگاه‌های مختلف مترو به اجرای برنامه می‌پردازند.

وی در ادامه ابراز داشت: با توجه به همزمانی ایام سوگواری سیدالشهدا و بازگشایی مدارس برای اینکه فضاسازی‌های شهری این دو برنامه با یکدیگر در تعارض نباشند ما مجبور به استفاده از طرح‌هایی مشابه سال‌های قبل شدیم؛ همه شعارها جدید بود منتها در استفاده از المان‌های شهری نوآوری خاصی صورت نگرفته بود.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری در پایان با اشاره به اینکه در همه زمان‌ها هدف تشکیل ستاد مهر ساماندهی مباحث ترافیکی و حمل و نقلی بوده است بیان کرد: امیدواریم همه‌ی این برنامه‌ها تلنگری باشد در جهت رعایت قوانین و مقررات از سوی آحاد مردم و خصوصاً محصلان که سالی خالی از هر گونه حادثه را رقم بزنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار