معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: طبق آمار موجود در پنج ماه اول امسال ۱۲۸ هزار تن کالا به ارزش ۱۵۷ میلیون دلار وارد استان شده است.
کد خبر: ۶۵۹۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵ 24 September 2018

به گزارش تابناک : قربان میرزایی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: طبق آمار موجود امسال بر خلاف سال های گذشته صادرات به کشورهای آسیای میانه از رشد خوبی برخوردار بوده  و به جز ترکمنستان که رشد چندانی نداشته ، صادرات به تاجیکستان با رشد ارزشی ۹ درصد و ازبکستان ۱۱۹ درصد و قزاقستان ۱۲ درصد و قرقیزستان ۱۱ درصد شرایط نسبی خوبی داشته است.

وی افزود: در حوزه واردات امسال ترکیه در رتبه اول و امارات و روسیه در رتبه های بعدی قرار دارند و عمده کالاهای وارداتی استان کالاهای اساسی و مواد اولیه ازجمله از دانه های روغنی ، حبوبات و پنبه ، واگن های روباز و مواد اولیه تولید و نهاده های دامی از جمله کنجاله سویا، ابریشم ، قطعات فولادی و ماشین آلات صنعتی بوده است. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی تصریح کرد:افغانستان  نخستین بازار صادراتی خراسان رضوی و بعد از آن ترکمنستان و عراق ، امارات و تاجیکستان قرار دارد. زعفران همچنان در ردیف اول کالاهای صادراتی استان است و پس از آن انواع کفپوش ها و میوه و سبزیجات ، رب گوجه فرنگی ومحصولات فولادی قرار دارد. 

میرزایی گفت: حجم صادرات استان در ۵ ماهه امسال یک میلیون و ۱۱۸ هزار تن به ارزش ۹۳۳ میلیون دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزنی ۲۴ درصد و از نظر ارزشی ۳۱ درصد رشد داشته است. در این مدت همچنین واردات استان مواد اولیه و تجهیزات بود و  ۱۲۸ هزار تن کالا به ارزش ۱۵۷ میلیون دلار به استان وارد شد که رشد وزنی آن نسبت به همین زمان در سال قبل ۵ درصد و ارزشی ۹ درصد است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار