عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: رئیس جمهور باید پیرامون چهار محور اصلی اظهار نظر کند که اصلی‌ترین آن به عهدشکنی آمریکایی‌ها اختصاص دارد.
کد خبر: ۶۵۹۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳ 25 September 2018

به گزارش تابناک : سیدحسین نقوی‌حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره مهمترین مسائلی که رئیس جمهور باید در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل به آنها بپردازد، اظهار کرد: رئیس جمهور باید پیرامون چهار محور اصلی اظهار نظر کند که اصلی ترین آن به عهدشکنی آمریکایی‌ها اختصاص دارد.

وی افزود: توافقی بین المللی به نام برجام انجام شد، اما آمریکایی‌ها بر خلاف تمام قوانین بین المللی از این معاهده خارج شده و به تعهدات خود عمل نکردند لذا رئیس جمهور باید این مسئله را به درستی برای جهانیان تفهیم کنند.

نقوی‌حسینی ادامه داد: همچنین رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل باید درباره تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران صحبت کند، چراکه این کشور یک تنه جمهوری اسلامی را مورد تحریم قرار داده و کشورهای دیگر نیز به ناچار باید از او تبعیت کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطرنشان کرد:‌ معتقدم که آقای روحانی حتما به موضوع تروریسم خواهند پرداخت زیرا ما قربانی این مسئله هستیم و 17 هزار نفر در کشور ما بر اثر ترور به شهادت رسیده‌اند، حمله اخیر تروریست‌ها در اهواز نیز مصداق بارز این امر است؛ لذا رئیس جمهور باید این مسئله را مطرح کنند که چرا گروه‌های تروریستی مورد حمایت آمریکا قرار گیرند.

وی ادامه داد: رئیس جمهور باید از کشورهای دیگر برای همکاری با جمهوری اسلامی و انجام مراودات اقتصادی دعوت به عمل آورد.

نقوی‌حسینی در پایان با اشاره به شنیده‌هایی مبنی بر احتمال مذاکره رئیس جمهور کشورمان با دونالد ترامپ اظهار کرد: مذاکره توسط رئیس جمهور با آمریکا به هیچ عنوان در دستور کار قرار ندارد، صراحتا می‌گویم که هیچ مذاکره‌ای با آمریکا نخواهیم داشت پس بهتر است که آنها خلاف‌های خود را جبران کنند تا ما نیز درباره مذاکره تصمیم گیری کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار