معاون شهردار قم:
معاون شهردار قم گفت: خط اول قطار شهری قم از قلعه کامکار تا مسجد مقدس جمکران در دو فاز در حال احداث است که تا پایان سال ۹۷ فاز اول مترو به مرز بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۶۶۰۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۷ 27 September 2018

 

به گزارش تابناک قم، علیرضا قاری قرآن با اشاره به روند تکمیل بخش‌های باقیمانده فاز اول خط اول مترو قم، اظهار کرد: خط اول قطار شهری قم از قلعه کامکار تا مسجد مقدس جمکران به طول ۱۴.۵ کیلومتر در دو فاز در حال احداث است که تا پایان سال ۹۷ فاز اول مترو به مرز بهره‌برداری می‌رسد که برای این شرایط حداقل باید سه قطار در اختیار داشته باشیم.

معاون فنی و عمران شهرداری قم همچنین به خط دوم مترو اشاره کرد و افزود: خط دوم مترو قم از پردیسان تا بازار است که این بخش در دست مطالعه بوده و مصوبات آن اخذ شده، اجرای این بخش نیازمند ۴ هزار میلیارد تومان هزینه به‌روز دارد و هم‌اکنون در حال تأمین منابع فاینانس هستیم.

قاری قرآن به وضعیت درآمد هزینه‌های شهرداری نسبت به انجام پروژه‌ها اشاره کرد و گفت: شهرداری یک سیستم کاملاً درآمد هزینه‌ای است که خوب و بد بودن آن بستگی به نحوه عملکرد مدیریت در شهر دارد.

وی با بیان اینکه درآمد شهرداری‌ها بر اساس سیاست‌هایی که گذاشته‌شده، به چند محور وابسته است، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین این محورها ساخت‌وساز در شهرها است؛ یعنی در شهر باید حتماً ساخت و سازی وجود داشته باشد تا بخش عمده‌ای از درآمد مدیریت شهری تأمین شود یعنی زمانی که شهروندان فعالیت‌ها و انجام پروژه‌های شهرداری را مشاهده کنند سبب می‌شود تا شهروندان نیز اقدام به ساخت‌وساز کنند و شهرداری نیز می‌تواند در قبال این فعالیت‌ها درآمدزا و پاسخگو باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار