دانشگاه علوم پزشکی مشهد موفق به کسب رتبه در سیستم رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش عالی تایمز شد.
کد خبر: ۶۶۱۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵ 29 September 2018

به گزارش تابناک : دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای نخستین  مرتبه در رتبه‌بندی تایمز دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش عالی تایمز قرار گرفت و موفق شد رتبه ۶۰۱  در بین ۸۰۰ دانشگاه برتر علوم پزشکی جهان شد.

در همین رابطه معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: رتبه بندی تایمز یکی از مشهورترین نظام های رتبه بندی بین المللی است که هر ساله دانشگاه های برتر دنیا را بر اساس ۱۳ شاخص عملکردی در قالب ۵ معیار کلی آموزش، پژوهش، استنادات، درآمد صنعتی و وجهه بین المللی جهت انجام مقایسه های جامع و متوازن مورد ارزیابی و رتبه بندی قرار می دهد. 

محسن تفقدی شاخص های این نظام رتبه بندی  را شامل شاخص های  آموزش ، پژوهش ، استنادات، وجهه بین المللی و درآمدهای صنعتی برشمرد و تصریح کرد:کسب جایگاه شاخص در نظام های رتبه بندی دانشگاههای جهان از مولفه های قدرت علمی یک کشور  می باشد که تحقق این مهم در نقشه جامع علمی کشور و اسناد بالادستی بر آن تاکید شده است. 

وی بیان کرد: کسب  این جایگاه ارزنده را نتیجه تلاش های بی شائبه تمامی اهل علم و دانش این دانشگاه دانست و اظهار امیدواری نمود با برنامه ریزی و تلاش روزافزون بتوانیم شاهد موفقیت هر چه بیشتر دانشگاه علوم پزشکی مشهد در عرصه های علمی و بین المللی باشیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار