تولیت آستان قدس رضوی:
تولیت آستان قدس رضوی با تجلیل از ایثار و مقاومت مردم غیور ایران به خصوص خوزستان در سال های پس از انقلاب گفت: امروز مستکبران غربی در برابر عزم و اراده ملت ایران دچار درماندگی و سردرگمی شده اند.
کد خبر: ۶۶۱۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۹ 30 September 2018

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، شنبه شب در «آیین گرامیداشت شهدای حادثه تروریستی اهواز» در مسجد خاتم الانبیاء پردیسان قم افزود: در همه توطئه ها و دسیسه های دشمنان در چهار دهه گذشته، ملت غیور ایران اسلامی هیچ گاه میدان مقابله با دشمنان را خالی نکرده و در صحنه حضور داشته است.

وی با بیان این که نهضت عاشورا متعلق به مکان و زمان نیست و حضرت سیدالشهدا(ع) الگویی بی نظیر برای ایستادگی و مقابله با کفر و استکبار در همه مکان ها و زمان هاست، خاطرنشان کرد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر خون پاک شهیدان در برابر زیاده خواهی و زورگویی دشمنان اسلام و انقلاب ایستاده است.

وی با اشاره به این که دشمنان در حادثه عاشورا تلاش کردند تا علاوه بر شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، خاندان رسالت را مورد ترور شخصیتی قرار دهند، اظهار داشت: اراده پروردگار متعال همواره بر برتری راه حق و حقیقت استوار شده است و امروز شاهدیم که نه تنها خون امام حسین(ع) در کربلا تمام نشد، بلکه عاشورا آغازی بر تحولی عظیم در جامعه بشری بود.

رئیسی در ادامه افزود: حضرت امام خمینی(ره) برای برپا کردن نظام مبتنی بر مردمسالاری دینی پرچم نهضت اسلامی را برافراشت و دشمنان از ابتدا برای خاموش کردن نور انقلاب بسیار توطئه و تلاش کرده اند، از جمله فتنه منافقان و هشت سال جنگ تحمیلی که در همه عرصه ها با شکست مواجه شدند.

وی با اشاره به صدور پیام انقلاب اسلامی در سرتاسر جهان و هویت یافتن انسان های آزادیخواه و ملت های مسلمان بر خلاف اراده مستکبران غربی، تصریح کرد: امروز جبهه متحد مقاومت در لبنان، سوریه، عراق، بحرین و یمن با درس آموزی از انقلاب اسلامی در برابر جبهه کفر و استکبار شکل گرفته و در منطقه بسیار تاثیرگذار است.

رئیسی با بیان این که خون شهیدان انقلاب اسلامی بصیرت آفرین است، شکل گیری جهالت مدرن در جهان معاصر با تکیه بر فناوری ها و رسانه های نوین را مورد توجه قرار داد و گفت: روشنفکر کسی نیست که دل در گرو غرب و شرق داشته و چشم به دست بیگانگان دوخته است، روشنفکر واقعی کسی است که پیشاپیش مردم با دشمن شناسی، وظیفه و تکلیف خود را به خوبی ایفا می کند.

وی تصریح کرد: امروز جهالت مدرن با برپا کردن آتش فتنه های جدید در جهان اسلام همچون داعش و جریان های تکفیری، به دنبال از میان بردن اسلام و انقلاب است، اما به برکت خون شهیدان هیچگاه این توطئه ها و تهدیدها کارساز نخواهد بود و یقین داریم که دشمنان در برابر نظام اسلامی به سختی شکست خواهند خورد.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب بارها کاستی ها و ضعف های اقتصادی را گوشزد و جنگ اقتصادی دشمنان را پیش بینی کرده بودند، اظهار داشت: ایران اسلامی دارای توانمندی ها و ظرفیت های عظیمی است که با خودباوری و برنامه ریزی درست و اصولی می توانیم از مشکلات و معضلات اقتصادی عبور کنیم.

وی راهکار برون رفت از مشکلات اقتصادی کشورمان را تکیه بر توانمندی جوانان کشورمان دانست و گفت: راه برطرف کردن مشکلات اقتصادی، مذاکره و راهکارهای سیاسی نیست، بلکه توسعه نگاه انقلابی در دانشگاه ها و حوزه های علمیه و مراکز تصمیم ساز کشورمان است.

رئیسی با بیان این که دشمنان به دنبال سست کردن روحیه و انگیزه انقلابی در کشورمان هستند، خاطرنشان کرد: اندیشه انقلابی در ذات خود برنامه ریزی و مدیریت راهبردی و نگاه به آینده و بهره مندی از همه ظرفیت های بالقوه و بالفعل را دارد و دشمنان نباید اندیشه انقلابی را به گونه ای دیگر تعبیر کنند.

وی در پایان بر ضرورت توسعه و تعمیق اندیشه و روحیه انقلابی در حوزه های علمیه تاکید کرد و گفت: نگاه و اندیشه انقلابی هم بر علم و علم آموزی تکیه کرده و هم به دنبال تعالی ارزش های اسلامی و انقلابی است و طلاب و فضلای حوزه های علمیه اینگونه می توانند ادامه دهنده راه علمای بزرگ اسلام باشند.

یک تیم تروریستی مسلح وابسته به گروهک تجزیه طلب الاحواز، سی و یکم شهریورماه امسال در جریان رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در اهواز پس از پوشیدن لباس سپاه و بسیج به سوی مردم حمله کردند. در جریان این اقدام 25 تن از جمله چند غیر نظامی شهید و 60 تن دیگر زخمی شدند و عوامل این حادثه تروریستی نیز به هلاکت رسیدند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار