استاندار خراسان رضوی گفت: طبق هدف گذاری ها در افق ۱۴۰۴ باید میزبان بیش از ۶ میلیون گردشگر و زائر خارجی در مشهد باشیم.
کد خبر: ۶۶۲۰۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶ 01 October 2018

به گزارش تابناک : علی رضارشیدیان یکشنبه شب درمراسم بزرگداشت روز جهانی جهانگردی اظهارکرد: طبق هدف گذاری ها درافق ۱۴۰۴ باید میزبان بیش از ۴۰ میلیون زائروگردشگر داخلی و خارجی باشیم که ۶ میلیون نفر آن ها را گردشگران خارجی تشکیل دهد.

وی افزود:به برکت وجود مضجع شریف رضوی، موضوع گردشگری و جهانگردی در این استان گره خورده به موضوع زیارت بوده و از قداست و ارزش خاصی برخوردار شده است. سال گذشته میزبان ۳۱ میلیون نفر در استان بودیم که این رقم در پنج ماهه نخست امسال به ۱۶.۵ میلیون نفر رسیده است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد:اگر چه توجه به ابعاد اقتصادی صنعت گردشگری مهم است ولی باید به سایر جنبه های آن مانند حوزه ی فرهنگی و تقویت تعامل بین فرهنگ ها استفاده کنیم.

وی گفت:در شرایط اقتصادی کنونی و با توجه به نوسانات نرخ ارز، سفر به ایران و تشرف به مشهد برای محبان اهل بیت (ع) از توجیه اقتصادی بالایی برخوردار شده است که باید از این فرصت برای جذب زائران و گردشگران و افزایش ماندگاری آنان استفاده کنیم.

رشیدیان بیان کرد:ضریب اشغال هتل های مشهد و میزان ماندگاری زائران در مشهد افزایش مناسبی داشته است و هرگاه جمهوری اسلامی ایران در هر حوزه ای به موفقیتی دست یافته دشمنان دست به توطئه علیه کشورمان زدند.

وی افزود: تغییر ماهیت گردشگری به سمت گردشگری الکترونیک بسیار بااهمیت است و باید از این امکان به وجود آمده برای معرفی جاذبه های استان و جذب بیشتر گردشگران و زائران داخلی و خارجی در بخش های مختلف استفاده کنیم.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: ظرفیت استان در بوم گردی قابل توجه است و اهتمام ویژه ای برای این موضوع و توسعه زیر ساخت های روستایی در سال های اخیر صورت گرفته که باید از طریق گردشگری الکترونیک، اطلاع رسانی شود.

وی خاطر نشان کرد: افزایش بهره وری، کاهش هزینه ها، توجه به نیازهای گردشگران و تلاش در جهت تامین آنها و جذب گردشگران جدید از مواردی است که در روند توسعه گردشگری باید مورد توجه قرار گیرد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار