تابناک: یک عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مهمترین عامل بدبینی امروز مردم نسبت به پروژه قطار شهري خلف وعده‌های غیر کارشناسانه و غیر واقعی در اعلام زمان دقیق راه اندازی اين پروژه است.
کد خبر: ۶۶۲۵۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳ 25 July 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، عدنان زادهوش امروز در جلسه علني شوراي شهر اصفهان پروژه قطار شهری اصفهان را یک تراژدی انکار ناپذیر نامید و اظهار كرد: در خصوص این پروژه بدون شک مدیران سابق شهری دچار بی تدبیری بوده اند و به یقین می‌توان گفت که عدم پرداخت هزینه کافی برای تکمیل این پروژه اصلی‌ترین دلیل نیمه کار ماندن آن تاکنون بوده است.

وی توقع راه اندازی سریع پروژه قطار شهری را بی‌جا دانست و ادامه داد: مهمترین عامل بدبینی امروز مردم نسبت به این پروژه خلف وعده‌های غیر کارشناسانه و غیر واقعی شهردار سابق اصفهان در اعلام زمان دقیق راه اندازی آن است به طوری که بسیاری از شهروندان در شرایط کنونی حاضر به پذیرش سخن و وعده حق مسئولان نیستند با این حال مدیر عامل قطار شهری اصفهان باید هر چه زودتر و به شکل شفاف زمان دقیق راه اندازی قطار شهری را اعلام کنند.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در انتقاد به ردیف بودجه شهر علم تصریح کرد: تمام بودجه‌های مصوب برای ساخت تنها یکی از چند خانه علم مورد استفاده قرار گرفته و اعضای کمیسیون فرهنگی پارلمان شهری خواستار رسیدگی دقیق و عادلانه معاون فرهنگی شهرداری اصفهان به روند موجود هستند.

زادهوش در توضیح نقش خانه علم و فلسفه پیدایش آن خاطر نشان کرد: خانه‌های علم نه فقط برای پرورش استعدادهای درخشان بلکه برای ایجاد پیوند میان علم و صنعت و توسعه اقتصاد و تکنولوژی طراحی شده اند؛ ایران کشوری در حال توسعه است و توسعه بدون بالا بردن سطح تکنولوژی به هیچ شکل امکان پذیر نیست این در حالی است که بر اساس آخرین پژوهش‌ها انتقال صرف تکنولوژی از یک کشور توسعه یافته به یک کشور در حال توسعه نیز با مشکلات و تبعات جبران ناپذیری همراه است.

وی افزود: رشد تکنولوژی تنها در محیطی میسر و ممکن است که مبتنی و متکی بر منابع علمی، پژوهشی و تحقیقاتی همان جامعه بوده و تمام جنبه‌های اقتصادی و اجتماعی حاکم را مورد توجه قرار دهد و باید توجه داشت که اصرار بیش از حد بر آموزش علوم پایه و ارائه مقاله‌های بسیار خوب بدون تبدیل آن به تکنولوژی یکی از اهداف دشمن بوده است.

نایب رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی مجموعه شهرداری را مسئول سلامت مردم و در عین حال غیر متولی در این زمینه دانست و ادامه داد: لازم است برای پروژه‌های شهرداری اصفهان از این پس یک پیوست سلامت تعریف شود و نظارت‌ها بر اغذیه فروشی‌های غیر مجاز بیشتر شود.

هم‌چنین در ادامه ابوالفضل قربانی نظافت، نظم و انظباط، آثار باستانی و و رفتار صحیح شهروندان را از شاخص‌های شهر جذاب دانست و درباره چرایی لزوم توجه به زیر ساخت‌های حمل و نقل با اشاره به برخی آمارها اظهار کرد: امروزه آلودگی هوا ناشی از تردد خودروها سالانه منجر به مرگ زودرس یک میلیون نفر می‌شود این در حالی است که آلودگی هوا با پدیده‌های مخرب دیگری مانند خرابی آثار تاریخی و آلوده شدن مواد غذایی نیز نسبت مستقیم دارد.

وی افزود: تقریبا نیمی از تغییرات اقلیمی ناشی از آلودگی هوا است و سالانه یک میلیون و 200 هزار نفر در سوانح ناشی از سوانح رانندگی و ترافیکی جان خود را از دست می‌دهند و با توجه به عوارض بسیار زیاد ناشی از خودروهای شخصی جامعه باید از یک فرهنگ عدم استفاده غیر ضروری از خودرو را بیاموزند و از سوی دیگر برای تهیه مواد و وسایل مورد نیاز خود کوتاه ترین فاصله و نزدیک ترین مرکز خرید را انتخاب کنند.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اعتقاد به اینکه اصفهان نیازمند الگوی مناسب و متعادلی برای نوع و میزان جابه جایی‌های درون شهری است، ادامه داد: باید به مردم آموزش داده شود تا فرهنگ بهتری را برای جابه جایی‌های خود انتخاب کنند به عنوان مثال برای مسیری که طول آن کمتر از یک کیلومتر است نباید از هیچ وسیله نقلیه حمل و نقلی استفاده شود؛ برای مسیرهای بین یک تا پنج کیلومتر از وسایل نقلیه عمومی یا دوچرخه و برای مسیرهای طولانی تر در حد ضرورت از وسایل نقلیه شخصی استفاده کنند.

قربانی با انتقاد شدید از پدیده ناهنجار "دور دور" در برخی خیابان‌های جنوب اصفهان این حرکت را اقدامی جلف توصیف و تصریح کرد: امروز دور دور به بیماری کلان شهرهای کشور تبدیل شده و یک حرکت ناهنجار اجتماعی است که نشان دهنده خودنمایی و تبرج زمان جاهلیت است و نه تنها به آلودگی های زیست محیطی منجر می شود بلکه حرکتی ضد فرهنگی و ترافیک زا است و بنابراین لازم است نیروی انتظامی با همه توان وارد عمل شده و برای درمان این بیماری تلاش کند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار