یک طراح و مجسمه‌ساز گفت: به نظر من شهر مشهد شب‌های عید به خاطر گل‌کاری‌ها و المان‌ها رنگی است و باقی روزهای سال رنگ خاکستری دارد.
کد خبر: ۶۶۲۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱ 02 October 2018
به گزارش تابناک : الهه حصاری اظهار کرد: در حال حاضر مشکل هنرمندان با نهاد‌های مسئول مالی است؛ انگیزه‌ هنرمندان روز‌به‌روز به علت این‌که حمایت مالی از آن‌ها صورت نمی‌گیرد کم‌تر می‌شود، این مسئله که ما از حمایت‌های مالی برخوردار نیستیم باعث می‌شود نتوانیم به بهترین و مفیدترین شکل ممکن فعالیت کنیم، به عنوان مثال کار خود من از پارسال هنوز تسویه حساب نشده است.
 
وی عنوان کرد: کار زیباسازی شهر که شغل ما محسوب می‌شود فقط سالی یک‌بار در شهر و کشور اتفاق می‌افتد؛ زیباسازی در شهر فقط  به علت آغاز سال نو و عید نوروز اتفاق می‌افتد و در مناسبت‌های دیگر از لحاظ زیباسازی در شهر فعالیتی نداریم؛ اگر مسئولین از هنر حمایت بیشتری کنند و همکاری‌های لازم را داشته باشند، می‌توانیم در مناسبت‌های دیگر هم در این زمینه موثر باشیم. 
 
این هنرمند فعال در حوزه‌ی شهری خاطرنشان کرد:  مسئولین باید بیشتر به فکر باشند؛ نهادهای مربوطه برای برخی از مناسبت‌ها فراخوان می‌دهند، اما به این علت که فراخوان‌ها در زمان مناسبی اعلام نمی‌شوند هنرمندان نمی‌توانند طراحی‌های خوبی را به اجرا در بیاورند؛ به وسیله‌ی مدیریت درست در زمان اعلام فراخوان‌ها هنرمندان می‌توانند طرح‌های خوبی را به اجرا دربیاورند.
 
الهه حصاری تشریح کرد: زیباسازی شهر به وسیله‌ی المان‌ها برای ارتباط با مردم کار بسیار خوبی است؛ مردم المان‌ها را می‌بینند و با آن ارتباط و تعامل برقرار می‌کنند، المان‌ها می‌توانند بر روحیه‌ی مردم تاثیرگذار باشند و در آن‌ها حس بهتر شدن را به وجود بیاورند؛ دیدن رنگ‌ها مختلف در لابه‌لای شلوغی ماشین‌ها حال همه‌ی ما را خوب می‌کند. 
 
وی مطرح کرد: بهترین ایده برای دیده شدن المان‌ها نصب آن‌ها در سطح شهر است چرا که عابرین پیاده و افرادی که با وسیله‌ی نقلیه تردد می‌کنند به صورت مشترک می‌توانند از وجود المان‌ها استفاده کنند.
 
 یک هنرمند فعال در حوزه‌ی شهری افزود: المان‌ها باید در مکان عمومی نصب شود تا مردم در حال رفت‌ و آمد هستند از آن استفاده کنند؛ اگر بخواهیم المان‌ها در نمایشگاه یا گالری به نمایش بگذاریم فقط قشر خاصی که به هنر علاقه دارند از این نمایشگاه‌ها بازدید می‌کنند و مردم عادی استقبالی نمی‌کنند؛ زمانی‌که المان‌ها در سطح شهر نصب شود افرادی که به هنر هم علاقه نداشته باشند ناخودآگاه با اثر آشنا می‌شوند و روی روح آن‌ها تاثیر می‌گذارد.
 
الهه حصاری بیان کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات هنرمندان شهری نداشتن بیمه است که هنرمند را برای فعالیت در این زمینه دلسرد می‌کند؛ مشکلات بعدی شامل این است کههنرمندان سالی یک‌بار فرصت فعالیت در این زمینه را دارند و مسائل مالی قضیه که باعث می‌شود فعالان د این حوزه برای آینده‌ی خود برنامه‌ای نداشته باشند. 
 
وی اضافه کرد: فعالیت در این رشته نیازمند تحصیل تخصصی است؛ تحصیلات و مطالعه‌ی تصویری در این زمینه باعث شناخت هنرمند از طرح‌ها و مواد روز دنیا می‌شود و این‌که هنرمند می‌تواند با خلاقیت خود در استفاده از این مواد طرح‌های بهتری را طراحی کند و می‌تواند با توقع مردم که روز‌ به روز بالاتر می‌رود هماهنگ شود و نیازهای آن‌ها را پاسخ‌گو باشد.
 
این هنرمند مجسمه‌ساز گفت: می‌توانیم در اعیاد یا عزاداری‌ها به جای پرده‌آرایی در شهر از المان‌های مناسب با آن عید یا عزا استفاده کنیم تا شهر مناسب این مراسمات چیدمان شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار